Neit-Eerik Nestor kirjeldab, kuidas meediahiiud koondavad vägesid, et võidelda meie silmapaaride eest.

Mõne aasta eest tõi Netflix oma platvormil vaatajate ette hittsarja „Sõbrad“, mille viimane osa oli eetris 2004. aastal. Kümme hooaega vana komöödiahitt kujunes Netflixis üheks kõige populaarsemaks seriaaliks. Netflix käis esialgu edastamisõiguste eest välja 30 miljonit dollarit aastas. Aastaks 2019 hind tõusis – tänavu on Netflix sarja omanikele selle eest, et „Sõbrad“ aasta aega nende platvormil näha on, maksnud 100 miljonit dollarit. Tuleval aastal Netflixist „Sõpru“ enam ei näe. Ross, Rachel ja teised kolivad nüüd platvormile HBO Max, kes maksab 425 miljonit dollarit, et „Sõbrad“ viis aastat nende juures elaks.

Voogedastusplatvormide vahel on alanud sõda. Eestlastele kõige tuttavama platvormi, senise turuliidri Netflixi hegemoonia on lõppemas. Turule on agressiivselt sisenemas näiteks Disney+, Apple TV+ ja HBO Max ning seni vaiksemad konkurendid, nagu Hulu ja Amazon ­Prime, tugevdavad oma ridu. Lahti on läinud jõuline malemäng. Striimitava meedia ja selle auditooriumi pärast käib kõva rebimine ja eredaimate telepärlite eest käivad nii vanad tegijad kui ka uued tulijad välja ulmelisi summasid.

Avalehele
2 Kommentaari