Katherine N. Kinnick*

Kuus aastat tagasi ilmus ajakirjas Vanity Fair artikkel Miley Cyrusest. Lehelugu saatsid nimeka fotograafi Annie Leibovitzi fotod. Disney kompanii noortele mõeldud sarja “Hannah Montana” 15aastase staari selg oli ajakirja kaanefotol paljas, juuksed niisked, pilk meelas, kehakatteks voodilina. Fännid ja lapsevanemad said kurjaks (“Ta näeb välja nagu värskelt k**itud!” hüüdsid vihasemad neist). Nagu Germaine Greer toona, skandaali harjal, The Guardianis kirjutas: Leibovitzi foto võiks vabalt kujutada Casablanca lapsprostituuti aastal 1900, kaamera on aga olnud parajasti uksehoidjale paari münti viskava seksturisti käes. Kõige küünilisem tõik kogu loo juures oli kahtlemata Disney hiigelkorporatsiooni süüdistused ajakirjale: 15aastase manipuleerimine eesmärgiga müüa rohkem ajakirju. Neli hooaega väldanud “Hannah Montana” (2006–2011) on üks läbi aegade edukamaid Disney projekte (sari, mitu plaaditäit muusikat, kontserdid, täispikk film, tooted riietest meigitarveteni, mis tõid sisse sadu miljoneid dollareid). Cyrus oli Disney toode. Disney oli teda lihtsalt müünud riietega.

Läinud nädalal alustas netiavarustes ringlemist uus alasti Miley – ajakirja W märtsinumbri kaanel on laulja ainsaks kehakatteks suur valge padi. Vahepealse aja jooksul on palju juhtunud. Disney printsess on suureks kasvanud ja megafrantsiisi selja taha jätnud. Miley Cyrus ei ole enam koos kantrilauljast isa Billy Ray Cyrusega teleekraanil salasuperstaari kehastav teismeline. Roosade Hannah Montana t-särkide Cyrusest on saanud tulipunaseks võõbatud huultega ja provokatiivselt twerk’iv tšikk, kes hängib räpparitega ja teeb Michael Jordani korvpallisärgist endale trikoo. Nagu ta möödunud aastal valminud MTV dokumentaalfilmis “Miley: The Movement” ütleb, on temast nüüd saanud see bad bitch, kes ta tegelikult on. Ja seoses bitch’iks moondumisega on teda viimase poole aasta jooksul tõenäoliselt rohkem tümitatud kui kogu eelneva karjääri jooksul kokku.