Teise projektina sai heakskiidu Rainer Sarneti "Idioot". Dostojevski teosest on alles jäänud essentsiaalne - lugu naiivsest inimesest, kelle vahetu käitumine tekitab inimestes moraalset rahutust, raevu ja häbi oma väiksusest, ning igatsusest headuse järele. Filmi visuaalse keele eeskujudena näeb Sarnet Sternbergi "Scarlet ­Empressi" ja Fassbinderi "Petra von Kanti pisaraid", märksõnad nagu tinglikkus, lakoonilisus, minimalism, abstraktsus, neo-vintage, bourgeois bohemian, dark-ambient peaksid võtme kätte andma.

Kolmas, "Euroopa psühho" on aga multitalent Kadri Kõusaare uue filmiprojekti pealkiri. "Midagi eugeenikahuvilistele" ja "potentsiaalne Cannes'i Grand Prix' nominent", sõnas produtsent Aet Laigu projekti tutvustades kinos Artis eelmisel neljapäeval toimunud võistukaitsmisel. Tundus, et tõsimeeli. Naispeaosalise osas on kokkulepe olemas saksa näitlejanna Julia Jentschiga, meespeaosalist otsitakse briti A-klassi staaride hulgast.

Produtsent lubas väga "kadrilikku" filmi, midagi, mis on pigem ebameeldiv kui meeldiv vaadata. Lugu ise - ambitsioonikas Cambridge'i teadlane John, kes on pettunud iseenda eksistentsi tühisuses, otsustab viia täide juba aastaid plaanitud mõrvamissiooni - pärineb muidugi jälle elust enesest, ja loodetavasti ei tule "kadrilikkuse" all tulevikus mõista filmi esilinastusele järgnevat ärakeelamist. Pardon, aga must huumor sobib novembrikaamosesse nagu valatult.