Siiski, üks asi areneb teises suunas ja ma ei tea, kas see on just parim suund. Me teame, et nende kaubamärkide alguse juures olid kunstnikena sellised nimed nagu Paul Luhtein, Kaisa Puustak, Viive Semper ja Igor Roosaar. Aga edasi? Anonüümsus on graafilise disaineri kui isiksuse surm. Müüjal on vaja toodet ja brändi, muidugi huvitab teda kunstniku töö vaid kui osa nende asjade saavutamisel. Kes peaks meile ütlema, kes näiteks on selle galerii rõdul nii efektse ajateljena esitatud arengu viimaste kümnendite lahenduste autorid, klassika remiksijad? Tean juhuslikult, et rahvusliku kirja uusversioonidega tegeleva Mart Andersoni käsi on olnud Viru Valge uuenduste juures. Disainiavalikkuse väiksus või puudumine tekitab sellise olukorra, vaid Kuldmuna võitjate puhul lisandub tootele firmanimi ja reaalsed tegijad. Asjata, vähemalt selt näituselt oleksin oodanud tunduvalt rohkem nimesid. Turunduse saladustele tuleks vastu seada autorsuse tunnustamine...

Näitus "Kolm kanget" Vaal-galeriis. Avatud kuni 4. aprillini.