10.04.2009, 00:00
Läbimurre ja enesekaitse
Ülemöödunud nädalal toimus pealinnas üritus Eesti
popmuusika ekspordile tõuke andmiseks – tiheda programmiga Tallinn
Music Week, kuhu oli kutsutud sadakond delegaati välismaalt,
plaadifirmadest, festivalide ja showcase-ürituste juurest, samuti
ajakirjanikke. Et nad saaksid Eesti muusikast lõhna ninna ning viiksid
siis äkki kodumaale kaasa. Teada on ka jõupingutused eesti toidu
populariseerimiseks väljamaal – EAS kulutab meie köögi
promomiseks kaugetel maadel korralikke summasid.
Samal ajal on
kuulda Eesti muusikaautorite hüüdu, et kohalikud raadiojaamad
mängivad liiga vähe kodumaist muusikat, mis osutab, justkui ei
hinnata kodumaist poppi piisavalt, ja teiseks: liiga suur noos autoritasude
miljonitest läheb välismaale. Samal ajal teame, et eelistada tuleb
eestimaist toidukaupa – see on eestlasele tervislikum, selline tegevus
annab toonust kohalikule majanduselule, ning eesti õuna ostmine
säästab ka loodust, erinevalt Hollandi õuna ostmisest.
Täpselt samasugust nõu peavad paljud teised riigid –
mõõgaga oma pop ja kotlet väljamaisele lauale, kilbiga
kaitsed enese menüüd võõramaise eest. Ning
mõistagi ei ole see nii vaid eluks esmavajaliku – söögi
ja muusikaga. Igaüks käitub kui maailmavallutaja. Natuke skiso? Ega
mina ka ei tea, aga nõutuks teeb. Maailmalõpu ärahoidmise
seisukohast oleks öko, kui bändid ja räimed lennukitega
edasi-tagasi ei sõidaks, aga päris omaette passides võib
jube igav hakata.