“Hold Time”

(4AD)


Olen endiselt üsna kindel, et selle Portlandist pärit singer’i ja songwriter’i album “Transfiguration Of Vincent” oli üks 2003. aasta parimaid plaate üldse. Need räsitud, rikutud, justkui hingematvad laulud (cover Bowie loost “Let’s Dance” meenub kõigepealt) joonisid vastiku intiimsusega alla kõik selle, mis on meie eludes puudu ja valesti, kui sellele kord jälle mõtlema hakata.


Ma arvasin juba siis aru saavat, et tolle plaadi erakordsus märkis ühtlasi tema ühekordsust. Et Ward vaevalt ennast millesse sellisesse enam ära kaotab. Ja seepärast olen püüdnud mitte olla pettunud, kui ta plaadist või laulust teise on neist kaugetest ja kummastavatest hetkedest pigem eemale nihkunud. Nüüdne Ward on pigem smart kui deep. Ja kui kunagi lugesid lüngad tema lauludes, siis nüüd on ta sujuv stilisaator, disainija ja dekoreerija, kes oskab vajadusel omaenese lauludestki kenasti ohutus kauguses püsida. Tema muusika on kena ja puhas ja keelpilliküllane, aga võõraid vaime ta sinna sisse ei lase ja ega nood sinna kutsumata ka ei tule.


Kuid aeg-ajalt saab ta – olgugi teistmoodi – ikka veel minu puudutamisega hakkama. Nii plaadi nimilaulu kurb kunstpop à la Rufus Wainwright kui lõpulooks kõlav Morricone-stiilis instrumentaalversioon Sinatra laulust “I’m A Fool To Want You” on näited pigem oskusest tunderõhke filmilikult raamida kui nende alasti jõhkrusega silmitsi seista, aga vähemalt on need raamid ilusad.
7