"Eat Me, Drink Me"

(Polydor)

Tundleva pervorokkari pihtimustes paljastub üllatavalt inimlik pale.

Sarnaselt üliemotsionaalsele karusnaha-fetišistile Muhvile kirjutab ka Manson iseendast iseendale – kindlasti vähemalt tänavusel täispikal. Ärge laske end eksitada ta uuest teismelisest, südamekujuliste prillidega muusast Evan Rachel Woodist, sest tüüpilise egotsentrilise kunstnikuna põrnitseb Manson ka armastust avaldades ikka vaid oma naba. Midagi peale vildi (või mis materjal on see, mis lateksisse rõivastujate nappa takerdub?) on ta sealt leidnud küll, sest “Eat Me, Drink Me” on ootamatult värske. Vokaalse firmamärgi, omapärase meeliskleva-hingeldava ägisemise kõrvale on mõnus paiguti kuulda ka tõeliselt kandvat lauluhäält; ikka nutikalt mitmemõttelistes, ehkki paiguti üle keskmise roppudes tekstides on seekord vähem suunapuudulikku ängi ja masinlikku raevu, rohkem seksuaalset pinget ja lihtsat inimlikkust.

Siiski pole veel karta, et ripsmetušš ja laibagrimm maha kooruma ehk hoolikalt konstrueeritud pop-persona hääbuma hakkaks; pole kahtlustki, et Manson on massiteadvuses end jäädavalt kinnistanud noorema põlvkonna Alice Cooperina ning pealkirjas kristlust, kannibalismi ja frivoolsust lõimiv nekromantiline rokkalbum rõhutab seda positsiooni veelgi. Alice’it ületab ta aga kindlasti laiema haarde, eksperimenteerimisjulguse ja tänapäeval juba ka šokeerivusega, olgu see mõõde üldiselt nii ohutuks mandunud ja kitsamalt Mansoni juures nii kalkuleeritud kui tahes.

Tukslev metroerootika surub end kuuma, maduja keelena vastuvõtliku kuulaja kõrva lausa siivutu intensiivsusega (“Heart-Shaped Glasses”, “Evidence”) ning kui primadonna Marilyn tõmbub hetkeks taustale, et teha rambil ruumi ka kitarrikäikudele (“They Said That Hell’s Not Hot”, “Are You the Rabbit?”), on selleks ka tummiselt põhjust. Kõike seda pluss eeskujulike tarbijarahvuste romantilist meelelaadi arvestades pole ei Eestil ega Türgil küll põhjust häbeneda, et oleme seni ainsad kaks riiki, kus see plaat müügitabeli päris tippu jõudnud. 7
Mart Kalvet