Vähem kui kahe kuuga oleme jõudnud olukorda, kus suur osa Eesti väikeettevõtetest võitlevad sõna otseses mõttes elu eest. Ka lõviosa Eesti moebrändidest kuuluvad väikeettevõtete alla. Kas meile jääb üldse alles võimalus osta Eesti disaini aastal 2021 või viib viirus teispoolsusesse ka alles hiljaaegu kindlamaid samme astuma hakanud Eesti moe?

Samal ajal, kui meie alles kahjusid kokku arvutame, on Hiina ärkamas ja inimeste rahakotid avanemas. Tehased ajavad suitsu välja, nagu homset ei tulekski – ning arvestades inimkonna käitumist, ei tulegi –, ja maske on nüüd taas vaja mitte kaitseks viiruse, vaid reostatud õhu eest. Moes on tekkinud uus mõiste – „kättemaksu ostlemine“, asjade ostmine karantiinist pääsemise tähistamiseks.

Hiinlaste seas on luksusbrändid nii hinnas, et summad, mis selles moesegmendis liiguvad, on meeletud. Ghangzhou linnas taasavatud Hermèsi butiigi esimese päeva käive oli 2,7 miljonit dollarit. Muu hulgas lahkus üks õnnelik ostja poest teemantidega kaunistatud krokodillinahkse Birkini kotiga. Samas, arvestades seda, milliseid trikke on viimasel ajal teinud aktsiaturud, võib see kott olla muutuvas maailmas päris mõistlik investeering.


Avalehele
0 Kommentaari
Loe veel: