“Patience”

(Sony)

Ilusa mehe esimene ja viimane plaat pärast kaheksa aastast pausi

Vahepeal meenutas George Michael seda tegelast Ilfi ja Petrovi romaanist “Kuldvasikas”, kes protsessis toa pärast ühiskorteris ning elas kannataja rolli niimoodi sisse, et unustas lõpuks oma nime ja hakkas enesest kõnelema kui “hagejast”. Kirjeldatud karakter on igale ajakirjanikule liigagi tuttav, ikka ja jälle sajab mõni kiusupunn toimetusse, laotab kõik paberid laiali ja kaebab talle tehtud ülekohtu üle. Seeaeg kui ülevaated popstaari ja plaadifirma kohtuvaidlusest täitsid maailma “Kroonikate” ja “SLÕhtulehtede” lehekülgi, täitsid George Michaelist enesest tühjaks jäänud koha usin Robbie ja töökas Kylie. Nii see läheb - kes liiga kaua vaikib, kaotab oma kuulajad. Aga kas me tundsime temast ka puudust? Ausalt öeldes vähem, kui hea toon tunnistada lubab.

Ühe pankrotti läinud Tallinna restorani turundusjuht, kes hommikuse raadiosaate juhtimisest depressiooni sai, nimetas Päevalehes George Michaelit viimaseks 80ndate ikooniks, kes on suutnud säilitada isikupära (vt: http://www.epl.ee/artikkel_261036.html). No ei tea. Olid need kaheksakümnendad mis nad olid, aga kindlasti on “Faith” dekaadi ülehinnatumaid plaate. Päris mõjutu polnud ta ometi, tekitades publikus ballaadivajadusi, mille rahuldamise au jäi juba Take Thatile ja teiste poistebändidele.

Siinkohal on sobiv koht esitada küsimus: mida me üldse ootame ühelt vanalt kaheksakümnendate “ikoonilt”? Esiteks veidrusi, teiseks pahelist glamuuri ja võibolla alles kolmandaks muusikat. George Michael sõdib jõudumööda kõigil frontidel, aga jääb ikkagi oma suuremate kaasaegsete varju. Poolteist miljonit naela maksma läinud, kunagi John Lennonile kuulunud klaver ja enesepaljastused televisioonis ning avalikus tualetis pole tänapäeva showbisnise mastaape arvestades eriline kõrgpilotaazh.

Ühesõnaga, 90ndad jäidki meie tänasel kangelasel vahele. Kas “Patience” on nüüd see link, mis viib Demis Roussose rahvuskaaslase lõpuks 21. sajandisse?

On.

Inimeste ballaadivajadused kasvavad, ühtlasi kasvab vajadus muusika järele, mis kõlab nagu tantsumuusika, olemata seejuures tantsumuusika. Vana Elton John ei viitsi enam isegi poodiminekuks riidesse panna, sooritades sisseoste pidzhaamaväel, rääkimata uute laulude kirjutamisest - ja kes sobiks veel paremini täitma Eltonist tühjaks jäänud kohta kui George Michael?

Teist sellist inimest ei ole, arvaku Robbie ja Kylie mida tahes.