Tituleeritud ka järgmiseks J. K. ­Rowlinguks – viimati nimetatud daam kogus kopsaka varanduse “Harry Potteri” kirjutamisega. Korralik koduperenaine Meyer, kes alustas “Videviku” saaga kirjutamist öösiti, kui tema kolm last magasid, on tänaseks päevaks laste eest hoolitsemise jätnud oma mehe õlgadele ning tuuritab ümber maailma ringi, promodes raamatute põhjal vändatud filme ja filmide sound­track’idel esindatud bände. 

Meyeri ekstaatiline õhkamine väljamõeldud ideaalmehe, piltilusa vampiiri poole oli ta enda sõnul otsapidi tingitud kinnijooksmisest argielurutiinis – kolme väikese lapse kõrvalt ei jäänud enam minutitki iseenesele. Ja nii ta siis põgenes omaenda väljamõeldud maailma, julgemata esialgu arvatagi, et kedagi teist peale tema lugu vampiirist ja tavalisest tublist keskkoolitüdrukust huvitada võiks või et keegi talle selle käsikirja eest ka tõsimeeli raha tahaks maksta. Aga läks teisiti. 

Hiljaaegu tõestas mormooni kirjaneitsi, et oskab kirjutada ka täiskasvanutele – “The Hosti” nimeline romaan ehk “fantaasiakirjandus neile, kes fantaasiakirjandusest harilikult lugu ei pea” on samuti Ameerika müügiedetabelites hea tulemuse teinud. 


Kristen Stewart

Filmide naispeosatäitja. Kristeni kehastatav kangelanna Bella Swan on tõsiselt kehv boy­friend’ide valimisel. Tema esimene ja suurim armastus on imekaunis Edward Cullen, kes osutub vampiiriks, kellega ta ei saa isegi suudelda, sest noormees võib neiu imemaitsva vere lõhna tundes talle hambad kõrri lüüa. Kui Edward ta teise osa alguses maha jätab, otsib Bella tröösti ja tuge lapsepõlvesõbralt Jacob Blackilt – eeskujuliku kehaehitusega nunnult põlisameeriklaselt, kes – oh! – osutub libahundiks. Temaga nad ei saa sõprust millekski enamaks aretada seepärast, et Jacob võib kergesti vihastuda, vihahoos hundiks muutuda ja Bellale kihvad kõrri lüüa. Kui raamatutesse juba ette poleks kirja pandud, võiks panustada, et Bella kavaleriks kolmandas filmijaos on nägus zombi-poiss. Kellega ei tule tõsisem suhe kõne alla, sest noorsandil võivad erutudes mõned kehaosad küljest kukkuda ja ta võib oma mädased igemed Bellale kõrri lüüa.

Kristen on Los Angelese laps, sündinud filmibisnises tegevate vanemate perre. Esimest korda vilksatas ta kinoekraanil 9aastasena (aastal 1999), esimene suurem roll oli filmis “Paanikatuba”, seni kiidetuim aga 13aastasena filmis “Speak” mängitud koolitüdruk, kes keeldub pärast vägistamist kellegagi rääkimast. Tulevikurollidest tasub märkida rock-staar Joan Jetti kehastamist biograafilises filmis “The Runaways”. 


Alexandra Patsavas

Mõlema filmi sound­track’ide koostajast Alexandra Patsavasest on saanud kõige mõjuvõimsam Ameerika teismeliste muusikamaitse kujundaja, kes on mitmete alternatiiv-rock- ja indie-artistide suure läbilöögi taga. Just tänu tema suhetele ja tööle on näiteks “The Twilight Saga: New Mooni” soundtrack’il nii indie-superstaarid Thom Yorke, Muse, The Killers, Death Cab for Cutie kui ka massipubliku eest varjulolevad Grizzly Bear, Bon Iver, Band of Skulls, OK Go.

Patsavas on tegev olnud üle 60 filmi- ja telesarja muusikaosa ülevaatajana. Kõige prominentsemad telesarjad, kuhu ta muusikat on otsinud, valinud ja tellinud, on teinidraama “The O.C.”, arstisari “Grey anatomia” ja värskeim hitt, eliitkoolis õppiva neiu blogijutustus “Gossip Girl”. Tema poolt “Grey Anatomiasse” lülitatud Snow Patroli loost “Chasing Cars” ja The Fray “How to Save a Life’ist” said pärast telepurgis kõlamist megahitid. Patsavast peetakse kogu trendi, et uut või vähetuntud artisti tutvustatakse massidele televisiooni kaudu, algatajaks.

“Twilighti” soundtrack’id andis Patsavas välja isikliku firma Chop Shop Records alt. Esimese heliriba koostamisel oli tal nõustajaks ka autor Stephenie Meyer, kes soovitas plaadile Linkin Parki ja Muse’i – muusikat, mida ta raamatute kirjutamise ajal kuulas.


Catherine Hardwicke

Sarja esimese filmi režissöör – “Twilight” on suurima esimese nädalavahetuse kassaga naisrežissööri film. Lõi Hollywoodis läbi kunstnikuna filmide “Tombstone” ja “Tank Girl” juures. Tema tegevust linateoste “Kolm kuningat” (“Three Kings”) ja “Vanilla Sky” üldpildi loomisel hinnati kui suundanäitavat.

Presbüterlaste usulahus üles kasvanud Hardwicke’i debüüt režissöörina – “Kolmteist” (“Thirteen”), Hardwicke oli ühtlasi filmi kaasstsenartist – tekitas parajat kõmu, sest selles näidati alaealisi, kelle elu kaunistasid seks, alkoholi ja narkootikumide pruukimine ning enese vigastamine. Järgmise suurema tööna on ­Hardwickil käsil taas ühe populaarse raamatusarja kinodesse toomine – ta on alustanud tööd James Pattersoni lind-noorukitest rääkiva sci-fi bestselleri “Maximum Ride” esimese osaga.


Melissa Rosenberg

“Videviku” saaga filmide stsenarist. Filmi- ja teleprodutsendi haridusega Rosenberg alustas telesarjade stsenaristina 90ndatel. Esimesed tähtsamad sarjad, mis tema kirjutatud episoodid eetrisse lasid, olid “Ally McBeal” ja “The Magnificent Seven”, läbi lõi ta aga teismeliste seebika “The O.C.” juures, kus osales nii stsenaristi kui kaasprodutsendina. Töö eest sarimõrvarist-politseinikust kõnelevas teleloos “Dexter” on ta esitatud nii Emmy kui Ameerika Stsenaristide Gildi aasta auhindadele. 

Juudi ja iiri-katoliku perest pärit Melissa Rosenbergil oli juhtiv roll aastatel 2007–2008 Hollywoodi raputanud stsenaristide streigis – kui filmilugude kirjutajad astusid üles stuudiote vastu, kes loovutasid neile ebaõiglaselt vähe tuludest. Streigi käigus käivitas ta naisstsenariste koondava “jõugu” League of Hollywood Women Writers, et võidelda poisteklubi mentaliteediga Hollywoodi tagatubades.

Meyeri – kes andis Rosenbergile selged juhised, millised osad raamatust peavad filmis olema ja mida mitte mingil juhul muuta ei tohi – romaane filmistsenaariumideks kohandades oli Rosenbergi eeskujuks “Romeo ja Julia” kõrval teine keelatud armastuse hitt “Brokebacki mägi”. 


Hayley Williams

Ameerika rock-­bändi Paramore lauljatar. Pärit tulirelvadest lugupidavate tõsiusklike väikelinnast Tennessee osariigist. “Videviku” raamatusarja tõsise fännina pressis ta end ise saaga esimese filmi tegijatele ligi ja selle tulemusena jõudis “Twilighti” sound­track’ile kaks Paramore’i esitatud laulu. Ühest neist – “Decode” – sai ansambli seni suurim hitt, ning kuigi Paramore’il läks juba enne koostööd vampiirifilmiga võrdlemisi hästi, lennutas “Decode” neid märksa laiema publiku südamesse. Bänd hakkas isegi pelgama, et neid jäädaksegi vampiiride kodubändiks pidama, ning hoidus uue linateose soundtrack’ist ­eemale.

“Videviku” saaga oli esimene raamatusari, mida Hayley üldse luges – Harry Potter talle korda ei läinud. Kristlik emo Hayley on öelnud: “Mulle meeldivad õudusfilmid väga, aga vampiirilugudel on täiesti oma külg, alati kui on tegu vampiiridega, on asjaga seotud ka kaunis tüdruk.”