Eri ajastuid kõrvutav väljapanek loob pinna võrdlusteks ja küsimusteks. Ülevaatenäituse see osa, mis käsitleb Mikko kujunemist 1940. aastatel Picasso eeskujul töötavaks salongimaalijaks ja Mikkot stalinliku sotsialistliku realismi esindajana, moodustab väljapaneku kogumahust umbes veerandi. Näitusel 1950. aastate keskpaika välja jõudnud vaataja tajub selgelt muutust, pinge tõuseb, toodangu arvukus kasvab plahvatuslikult ja peagi ollakse silmitsi tõeliselt produktiivse kunstnikuga, kes ilmselge kerguse ja üleolekuga maalib maastikke, natüürmorte ja suuri dekoratiivseid kompositsioone maa, elu, teaduse ja rahvaste sõpruse teemadel. Viimasteta ei elatanud end 1950.–60. aastatel ükski kunstnik ära, kuid Mikko töötas sellises formaadis ka edaspidi, politiseeritud tõlgendused lihtsalt kuulusid monumentaalmaali mõiste juurde, mis omakorda Mikkot huvitas.