11.11.2011, 08:33
Olle Mirme: “Kanal 2 jalad on hetkel kõige pikemad ja lihaselisemad”
Kanal 2 programmidirektor Olle Mirme tunnistab usutluses Kadri Karrole, et nende sihtrühm on iga silmade ja kõrvadega, eesti keelt mõistev inimene.
Sügiseti toimub telemaastikul omamoodi nunnu-konkurss. Kõik telekanalid toovad vaatajate ette oma parimad palad, suurimad staarid ja uusimad formaadid. Minnakse suurt kala ehk telekontekstis vaataja jäägitut armastust püüdma. Oktoobrikuu seisuga on seni kõige priskemad kalad oma võrku sikutanud taas Kanal 2. Vankumatult edukat vaatajavõrku – Kanal 2 programmi – on viimased kümme aastat sättinud Olle Mirme. Septembris oli Eestis kahekümne kõige vaadatuma saate seas 13 Kanal 2 saadet, esikohal “Pilvede all”. Oktoobris haaras juhtpositsiooni “Tantsud tähtedega”. Mida arvata televaataja sellistest eelistustest? Inimesed on meid üles leidnud ja meil on sellest ainult rõõmu. Kui üldse midagi olemuslikku üldistada, siis seda, et selleks, et olla edukas, silma torgata ja vaatajad enda juurde saada, tuleb reaalselt investeerida. Saade peab olema kvaliteetne, suurelt ja korralikult tehtud. Eriti käib see edetabelites kõige kõrgemal positsioonil olevate saadete kohta. Kergelt ja hea õnne peale ei kipu enam midagi väga tulema. Kolme suure ehk siis ETV, Kanal 2 ja TV3 vaadatavus on viimastel aastatel kõige rohkem kahanenud 15–29aastaste televaatajate seas. Kuidas need vaatajad endale püüda? Mida noorem inimene, seda rohkem ta otsib, nii elus üldisemalt kui televisioonis. Ja seda valivam ja pretensioonikam ja kärsitum ta võib-olla on. See kõik on normaalne ja globaalne trend. Toimubki fragmenteerumine. Suurte telekanalite eesmärk ja ülesanne saabki olla võtta kujunenud oludes turust maksimum Üldsõnum on praegu see, et suured kanalid püsivad kenasti jalul. Meeldival kombel on meie jalad hetkel kõige pikemad ja lihaselisemad. N-ö vanamoodne televisioon ei kao päris kindlasti kuhugi, vähemalt nähtavas tulevikus. Elu on näidanud, et tegelikult on viimastel aastatel nii Eestis kui ka igal pool mujal televisiooni vaadatavus pigem kasvanud kui kahanenud. Samas on ühel hittsaatel aastal 2011 tunduvalt keerulisem saada neid numbreid, mida seesama saade oleks saanud viis kuni kaheksa aastat tagasi. Kas Kanal 2 püüab eraldi noort vaatajat? Selleks, et olla nii väiksel teleturul n-ö suur telekanal, ei tohi mitte kedagi unustada ega kõrvale jätta. Kõik, kel silmad peas ja kõrvad küljes, kes eesti keelest aru saavad, on meie sihtrühm. Te olete kümme aastat Kanal 2 programmidirektor olnud. Äkki oskate öelda, mis TV3 selle aja jooksul on valesti teinud, et neil nii hästi ei lähe kui teil? (Pikk paus) ... Edasi loe lehest või tasulisest versioonist.