23.01.2009, 00:00
Orchestral Manoeuvres in the Dark “Messages – OMD Greatest Hits”
Kogumik briti futupoppi.
Orchestral Manoeuvres in the Dark
“Messages – OMD Greatest
Hits”
(Virgin)
Kuulasin seda kogumikku ja kuulasin
veelgi, aga järeldus on ikka seesama, mis kõigile juba ammu selge
– OMD muusika läks enam-vähem järjekindlalt aja jooksul
seda halvemaks, mida edukamaks nad Ameerikas said. Muide, Briti 80ndate pop
üleüldse oli sellise valemi jaoks justkui loodud – valige
näiteks Simple Minds, Human League, Duran Duran ja te näete
ise.
Mida iganes OMD päriselt oli, oli ta päris alguses,
esimesel neljal plaadil. Andy McCluskey ja Paul Humphreys tegid
süntesaatoripoppi, mida tihti nimetati futuristlikuks, kuid asi oli
tegelikult pigem vastupidises – selles nostalgilises üksindustundes,
mida tehnoloogia oli suuteline meie südametes sütitama. OMD
lemmikmasin süntesaatori kõrval näis olevat ajamasin ja
nõnda olidki bändi parimad laulud tihti minevikku suunatud
igatsuslaulud. Näiteks need kaks, milles nad nukrusehoost kantuina otsisid
sajandite tagant legendaarse tüdrukheerose lähedust (“Joan Of
Arc” ja “Maid Of Orleans”), ja läbimurdelugu
“Enola Gay” tegelikult nõndasamuti (Enola Gay, is mother
proud of little boy today? / This kiss you give, its never ever gonna fade
away).
Äravajumine on lausa füüsiliselt tajuda loos
number üheksa – “Locomotion” oma puhkpillide ja Kariibi
intonatsioonidega on ilmselt üks siinseid halvemaid. Ja kuigi nad
tõusevad aeg-ajalt taas pinnale (“Talking Loud And
Clear”), jääb plaadi tagaosa läbikuulamine kuulajate
kohusetunde otsustada. Niisiis, tuleb jälle daunlõudimist proovida,
mis teha. Aga tühjade kätega te ei jää.
Võtke siit, mis kanda jõuate, liitke ostukorvi eraldi veel
bändi parim album “Architecture & Morality” ning juba
saategi teada, miks OMD on suuteline pretendeerima paremuselt teise Liverpooli
bändi tiitlile. (Te ju ikka teate, kes on esimene?)
7