Teist aastat kureerib Pärnu Kunstisuve näitusi kunstiteadlane Marian Kivila. Eelmisel aastal tekitas kunstisuve näitusel „Naine ja naine“ suure, isegi rahvusvahelise skandaali kunstnik Mare Tralla. Endalt avakõne ajal kleidi heitnud ning samuti näitusel osalenud Marko Mäetamme teosed šovinismivastaste loosungitega katnud Trallast sai külaline õhtustes vestlussaadetes, fotod tema aktsioonist levisid üle maailma. Põhilisteks fotode levitajateks olid end konservatiivideks pidavad ameeriklased ning katoliiklikud poolakad ja itaallased, aga ka meie endi parempoolne konservatiivne meedia. Tundus, et suuremat probleemi kui alasti keskealine naine kunstipubliku ees ühiskonnas ei olegi.

Tegelikult mõjubki praeguses maailmas, kus nõutakse häälekalt „traditsioonilisi pereväärtusi“ ning pead tõstavad homo- ja transfoobia, näitus pealkirjaga „Naine ja naine“ omamoodi väljakutsena nii õhus hõljuvatele meeleoludele kui väga pika traditsiooniga sealsamas Pärnus toimuvale, Mark Soosaare kureeritud aktinäitusele „Mees ja naine“.

Avalehele
3 Kommentaari
Loe veel: