Pressiteates, nagu ikka, ärgitatakse näituse nappi pealkirja mitmeti tõlgendama. Küllaltki kirjust materjalist annab samas tõesti veidi teooriaid konstrueerida. Näituse kandvamaid töid, kaalutletud hommage’e Robert Mapplethorpe’ile ja Robert Indianale, võiks kujundlikult vaadelda originaali põhjustatud elamusest jäänud armkoena. Kui aga küsimus peaks olema inimlikes tunnetes, õhkub töödevalikust valusaid üleelamisi, melanhooliat ja pessimismi.


Laurentsiuse varasema loomingu menule kaasa aidanud naljategemist on seekord õige vähe näha. Siiani tema töödega seostuvaid lopsakalt kitšlikke raame on vaid üksainus, seegi rüüstatud. Isegi koloriit paistab olevat taganenud kuhugi mornilt akadeemiliste pruunide ja kalk-metalsete hallide territooriumile. Ehkki näitusel on varemeksponeeritud teoseid, nagu ka vanade teemade uusi läbimänge, on nii selge silmitsijäämine Laurentsiuse raskemeelsema poolusega midagi uut.


Sari “Mapplethorpe’i kallad” koosneb leinalistest, staatilistest, sürreaalse alatooniga vaikeludest, mis kujutavad üksikuid elegantselt gravitatsiooni trotsivaid kallasid abitult pisikestes lillevaasides. Osav libaklassikaline maalikeel on segadusseajavas vastuolus piltide kõrgläikelise pinna ning neid ümbritsevate tehnitsistlike, needitud alumiiniumraamidega, rõhutades seeläbi kujutiste pidetust ja võltsi alatooni. Pealtnäha identsetest kalladest õhkub troostitust ja võõrandumist ehk vahetumaltki kui Mapplethorpe’i enda kõledalt täiuslikest lillepiltidest. “Love Graffiti 3 (hommage to Indiana)” jätkab sama suunda: Indiana ikoonilise loosungi piirjooned ja sõnum hääbuvad kalgis laineplekikolakas. Samamoodi hääbub armastusesõnum jutumullis ühel pisemal pildil, kus selle edastajast, Kristusest, pole jäänud muud kui igivana kolp.


Pisut kunstlikumalt rusutud moega on autori hommage iseenda varasemale karjäärile ehk hävitatud (auklikuks lõhutud ja sinise aerosoolvärviga üle soditud) portree – töö, mis ei pruugikski olla kuigi huvitav, kui raam ei reedaks sarnasust hiljuti tähelepanu äratanud Toomas Hendrik Ilvese portreega.