Just niisugust võimalust pakub Amsterdami üks vanemaid arthouse-kinosid De Uitkijk. Sel moel loodetakse rasketes majandusoludes ellu jääda. Lootus on end igati õigustanud. Seansid on täielikult välja müüdud. Kino külastatavus on kasvanud hüppeliselt. 

Youtube’i kino põhimõte on lihtne: iga kuu kuulutab kinomaja välja teema ja kutsub üles www.uploadcinema.neti keskkonnas registreerunud kasutajaid saatma teemaga haakuvaid videolinke. Niisugune programmikoostamise strateegia ühendab kaks üksteisest esmapilgul väga kaugel asetsevat valdkonda – ühelt poolt väärtfilmikino, mis justkui välistaks massihuvi, ning teiselt poolt interneti, kus populaarsemad klipid saavad nautida miljonite vaatajate tähelepanu. Saadetute hulgast valib kinomeeskond parimad välja ja klipi-kino 90minutiline seanss võib alata. 

YouTube’i kuldvara suurele ekraanile toomine kannab ka varjatud eesmärki noorem generatsioon väärtfilmitraditsiooniga tuttavaks teha – kuna ta juba on kinno tulnud, siis jätkub tal ehk silmi ka muu jaoks. Strateegia töötab ka vastupidi – seeniorist kvaliteetkino külastaja omakorda avastab sel moel interneti võlumaailma. Seansid toimuvad igal esmaspäeval.