Ma ei usu, et Opeth oleks selle kõrvutuse üle õnnelik, kuid mulle tuletab too ansambel meelde Tolkieni ja tema haldjalugusid. Opethi looming pole Suure Kunsti mõistes kontseptuaalne, vaid lihtsalt üks metoodiline muinasjutuvestmine, mis tõstetud mastaapsetesse proportsioonidesse  ja esitatud väga-väga hoolikalt välja joonistatud detailides. See pole allegooria või sümboolika, vaid fantaasia ja ei midagi muud. Kuid vähe sellest – Opeth ei kehasta seda fantaasiat nagu paljud teised metal-bändid, kes heroilistes poosides ja massiivselt maskeerituna omaenese lugudes osalevad. Opeth lihtsalt räägib oma muinaslugusid – põhjalikult ja üksikasjalikult – mitte ei kuulu nende sisse.

(Mõnda aega käis mulle närvidele Opethi liidri Mikael Akerfeldti omamehelik loba laulude vahel, kuid hiljem rahunesin. See oli lihtsalt bändi viis oma lugudesse sisse ja sealt jälle välja astuda.)

Ega mul midagi selle vastu poleks olnud, kui Opeth oma lugudesse lõksu oleks jäänud. Minu jaoks ehk oligi kontserdi parim osa just see, kui bänd – keset vist üht nende “Damnation”-albumilt pärit lugu – Jimi Hendrixi “Third Stone From The Suni” tsiteeris ja ennast improviseerides üleloomulikult psühhedeelilisse transs-spiraali justkui ära kaotas. Kuid teisalt olid nad ikkagi rohkemgi ärkvel, kui oleksin oodanud, ja järgisid laval vägagi täpselt oma kompositsioonide mitmekihilist loogikat. Kontserdi lõpuosas oli näiteks nende viimase plaadi üks tipphetki “Lotus Eater” selle kohta ere näide ja isegi loo “Deliverance” justkui spontaansena tunduv tiheda rütmikaga lõpuosa mängiti meieni mitte avatuse, vaid filigraanse täpsuse ja lõpetatuse võtmes.

Selge joone, puhta õhustikuga ja väga kerge südamega metal.