“Into the Labyrinth”

(Steamhammer/SPV)


Ma ei imestaks, kui Saxon kujuneks varsti maailma viimaseks algupäraseks Briti uue laine heavy metal’i ansambliks, mis koos püsida ja turneerida jaksab. Saxon pole kunagi olnud mu lemmikbänd – liiga pateetiline ja ülespuhutud on tundunud nende emotsionaalne machismo, liiga peavooluga tiiba ripsutavad nende menuballaadid –, kuid kahtlemata teevad nad oma tööd nagu totaalsed professionaalid. Mis siis, et higilõhn kohati muusikassegi imbub: Saxonile sobib töine aura.


Saxoni kaheksateistkümnes kauamängiv, kahe turnee vahel kiiruga sündinud “Into the Labyrinth” ei vea selles osas alt. Biff Byfordi vokaal mingeid väsimise märke ei ilmuta, pigem on see varasemast läbitungivamaks muutunud, mistõttu tüüpilistel raskerokk-hetkedel, nagu palades “Live to Rock” või “Slow Lane Blues”, kõlab kogu Saxon üsna sarnaselt AC/DCga. Kõige siiramalt omas elemendis sulistab bänd siiski tundeküllastes “ajaloolistes” oopustes nagu “Demon Sweeney Todd” või “Valley of the Kings”.


Aegu, mil Saxon oma žanri piire kompis, meenutab akustiline slide-versioon palast “Coming Home” (elektrilisena ilmunud seitsme aasta eest albumil “Killing Ground”); mesiballaadi “Voice” tasakaalustavad kompromissitud, suisa motörheadlikud otsevalangud “Crime of Passion” ja “Hellcat”. “Into the Labyrinth” pakub mitmetahulist ja täidlast, ehkki ootuspärast heavy-rock-elamust.
7