Sedalaadi vägiteoga sai IT vallas hakkama noor ja võimekas ettevõtja Kristjan Hiiemaa (32). Ülimalt tiheda konkurentsiga killustunud turul, kus ettevõtjatele müüakse majandustarkvara, räägivad kõik juba mõnda aega Erplyst. Maailma mõjukaim tehnoloogiablogi TechCrunch nimetas selle märtsis 2010 “äritarkvara Skype’iks”. Ning maailma mõjukaim ärileht Wall Street Journal soovitas detsembris 2010 Erplyl silma peal hoida. Kristjan Hiiemaa asutatud ettevõte olevat Euroopa kümne paljulubavaima tehnoloogia startup’i seas.

Erply on Euroopas ja USAs uksed avanud. Ookeani taga kasutavad sajad firmad Erply tarkvara, kuid potentsiaalseid kliente on kümneid miljoneid. Millise tüki Erply USAs haarab, näeme aasta-paari pärast. Šansid komeedina tõusta on suured.

Riskikapitalist Allan Martinson ütleb, et Hiiemaa suutis seda, mida sajad sama hea äritarkvara tootjad ei suutnud või ei tahtnud. Ta positsioneeris Erply uuendusliku Web 2.0 ajastu firmana ja võitis enda poole väga tugevad arvamusliidrid Inglismaal ja USAs, mis viisid Seedcampi konkursi võidu ja kobeda 1,5 miljoni eurose rahasüstini USA ja Euroopa tuntud riskikapitalistidelt.

Seejuures ei teata Eesti auahnete ja energiliste startup-tegelaste ringis Hiiemaa mõttemaailmast eriti palju. Ta ei ole Facebooki- ega Twitteri-sõltlane, ei tõsta end kusagil eriti esile. Pigem ajab vaikselt, nutikalt ja ostapbenderlikult oma suurt asja, lennates kolmnurgas Tallinn – London – San Francisco.

Kui vaja, võib Hiiemaa rääkida hommikust õhtuni Erplyst, kuidas see töötab, kuidas elu lihtsustab. Et saada pool lausetki tema enda kohta, tuleb seda justkui tangidega välja kiskuda. Edu taga on “töö, töö ja veel kord töö”, ütleb ta kuivalt. “Olen 1998. aastast IT-süsteemidega tegelenud, aga sellest pikalt heietada ei tahaks.” Kõik.

Hiiemaa kogemus on tõesti muljetavaldav. Ta on algatanud või juhtinud hulka IT-ettevõtteid, teiste hulgas üht Endel Sifi oma.


Kristjan Hiiemaa (32)

Amet: Erply asutaja ja tegevjuht.

Senine tipptegu: Erplyle Londoni ja USA nimekatelt riskikapitalistidelt 24 miljoni kroonise investeeringu ning suure globaalse meediatähelepanu saamine.

2011 eesmärk: Müük, müük ja veel kord müük USA turul.