Vallo Kruuser
Niisama oluline kui aktsiaomanikele laevastiku uutmisest teada andmine on investoritele mulje jätmine sümboolse väärtusega tegude abil. Äsja valminud Tallinki büroohoone (Sadama 5/7) mõjub potentsiaalsetele klientidele raskete aegade kiuste turvaliselt – käega katsutav maja on ikka “varblane peos”, mitte” tuvi katusel”. Lisaks suudab uus kompleks ka kõrval laiuva massiivse linnahalli kõrval end ruumis kehtestada, lõpetades kenasti ja konkreetselt sadamasse kulgeva magedavõitu plekk-kastidega ääristatud tee ning rikastades veesilma ning geomeetrilise sillutisega kivisevõitu väljakut. Nagu kahe varasema Tallinki ehitise puhul – teenindusmajast tehtud hotell ning spaa sadamas – panustatakse siingi brändiga mobiilsusele ning meeleolukusele. Tallink tähendab eestlaste lobedat ja julget ettevõtlikust; domineerimist; üle võlli minevaid pidusid: karaokepeol rösteriga näkku ja siis kolleegi poolt “LA gay-saunaks” nimetatud spaasse pead parandama. Eraldi vaadatuna, värvikat korporatiividentiteeti eirates, on Meelis Pressi kavandatud uus Tallink Tallinna viimase aja üks õnnestunumaid maju. Elegantne ning hõrk sõrestikku kätketud klaaskeha on tolmavas tarkovskilikult imelikus ümbruses kui usaldusväärne korrastatud oaas. Kui hoonesse sisse piiluda, avanevad meile koduselt puidused ning kevadiselt värsked rohelised tööruumid. “Pole laita lugu!” rõõmustan siiralt seda pealinna reväärile tikitud rikkuse embleemi imetledes.