“4:13 Dream”

(Geffen)


Ma olen tahtnud näha Robert Smithi make-up’i ja pooside taha ja ainus, milleni ma jõudsin, oli tema hääl. See hääl mulle ei meeldinud, sest selle taga polnud omakorda midagi. See hääl justkui kannatas ja valutas, aga ühe tõelise enesehaletsuse jaoks oli ta lihtsalt liiga anonüümne. Anonüümne umbes nii, nagu need kaks teatrimaski – naeratav ja nukrutsev – seda on. Hääl, mis on ainult sümbol ja märk, ei midagi muud mõjusamat. Hääl, mille joodeldav raskepärasus ei kanna mingit isiklikku ajalugu, nagu tegi seda näiteks Ian Curtise oma.


Muidugi, The Cure’i mustaks disainitud meeleolumuusikaline doom-hõllandus võis aeg-ajalt sügavuse aseainena päris hästi toimida. Seda tõestavad veel tänapäevalgi mõned nende 80ndate teise poole lauludest ja tõestab mõneti ka selle uue plaadi avalugu “Underneath The Stars”. On kuidagi isegi enesestmõistetav, et pärast kõiki aastaid kõlab see bänd nüüd nagu üleprodutseeritud Pink Floyd. Kuid see on ju kena, et plaadi algul jätab bänd veel eksperimentaalselt kõik otsad lahti ega vihja sugugi, kui normaalne ja harjumuspärane “4:13 Dream” põhiosas tegelikult välja kukub.


Kõige vähem läheb The Cure mulle korda siis, kui nad endast postpunk-pop-bändi kujutavad.


Nad lihtsalt ei oska lennata ja pole kunagi osanud. Siin-seal kõnelevad detailid (kuula kitarri loos “Freakshow”), kuid laulud ise küll mitte eriti. The Cure on palju parem, kui nad mängivad lihtsalt mahlast-massiivset staadioni-rock’i, ja kuigi kõik ei viitsi ehk nõnda kaua sadulas püsida, saabuvad plaadi kolm parimat hetke kolme viimase looga (gootilik elektropop “Sleep When I’m Dead”, gootilik trip hop “The Scream” ja gootilik metal “It’s Over”). Smith ja Co ei tundu tollegi trio aegu muidugi teab mis päris, kuid vähemalt päriselt teatraalsed on nad küll, tõeliste dekoratsioonide, valguste ja varjudega. Muidu aga... noh, kui sa just oled The Cure’i fänn... Ja nii edasi.
6