Villu Toots ehk moodne marketing
Internet on täis ettearvamatuid ja lõbusaid üllatusi.
Kuidas meeldiks teile näiteks rahvuskultuuri suurkuju selline postuumne
saatus: te joote maailma kuulsaima eesti kalligraafi nimelist veini
temanimelisele hanemaksapirukale peale temanimelises restoranis Inglismaa
tuntud kuurortlinna eliithotellis.
Ma ei tee nalja, juba viis aastat on
rotissöörliku menüüga restoran Villu Toots avatud
Harrogate’i neljatärnihotellis The Balmoral Hotel. Vaadake vaid www.villutoots.co.uk!
Kuigi hotelli
personal teab, et Villu Toots on tuntud eesti kirjakunstnik, ei oska keegi
põhjendada, miks restoranile selline nimi pandi. Nime otsis välja
kohalik reklaamibüroo, mis osutab ka PR-teenust. Oletaksin, et ilmselt
kõlas Tootsi nimi copywriter’itele ühtaegu tuttavlikult
inglaslikult – näiteks Villa Toast – ja kuidagi
eksootiliselt.
Turismituru arengustrateegiad põhinevad üldjuhul
stereotüüpidel ja kurioosumitel. Villu Toots restorani peibutava
nimena kuulub mõistagi viimasesse kategooriasse. Inglise
restoranikriitikud iseloomustavad restorani toidukaarti kosmopoliitse ja
iroonilisena. Minu jaoks on iroonia peamiselt selles, et vaevalt sai Villu
Toots endale kunagi lubada luksust nii kallis restoranis
lõunastada.
Mulle see inglaste nimevalik meeldib. Villu Toots sümboliseerib
kvaliteeti, ja kvaliteeti reklaamib ka temanimeline restoran. Seega pole
tähtsust, kus restoran Villu Toots asub.
Tartus on jälle Wilde
pub.