NÄDALA RAAMAT | Traagilise elulooga prantsuse poeedil oli mitu „isa“
(6)„Rimbaud, poeg“ on proosapoeem Arthur Rimbaud’ elust, loomingust ja isadest – nii kirjanduslikest kui ka lihastest.

Pierre Michoni teose pealkirja „Rimbaud, poeg“ peale oletasin, et juttu tuleb Arthur Rimbaud’ fiktiivsest või fiktsionaalsest (tõenäoliselt Aafrikas sündinud) pojast. Asi oli aga ühtaegu loogilisem, keerulisem ja tõsisasjadel põhinevam. Tegemist on biograafilise proosapoeemiga Rimbaud’st ja tema arvukatest „isadest“, kellest kaks olid lihased ja ülejäänud kirjanduslikud vanemad. Üks neist siis tegelikult (n-ö saatuse pilkena) hoopis ema, teised Malherbe, Racine, Hugo, Baudelaire, Izambard, Banville, Verlaine ja lihane isa, „kummituslik kuju, mida kaugete garnisonide kummituslikud pasunad sõnulseletamatult välja puhusid, [---] postulaat, kelle kuningriik ei ole sellest maailmast“*, kahtlasemate patronüümidena visatakse lugeja ette veel Vergilius ja Homeros.