"Musta pori" avapeatükk on muidugi muljetavaldav, kuid raamatu esime­ses osas häirisid mind peamiselt kaks asja. Esiteks algajale kirjanikule omane seksuaalse metafoorika üleekspluateerimine. Millegipärast arvavad alga­jad kirjanikud, et see on intensiivse elutunnetuse väljendamiseks absoluutselt möödapääsmatu. Noh, mõnikord ongi. Aga kui Raud hakkab Seewaldi naispatsiente, kelle "logisevad kruvid on jalge vahele kukkunud", ravima "paugu sooja nussiga" ja muu säärasega, siis see on juba ikka täitsa tüütu. Teine teema, mis eriti raamatu esimeses osas häirib, on autori homo­foob­sed märkused, mis ületavad vaimuka nalja piirid. Kuid tundub, et kui raamatu algul ei ole Raud oma kirjanduslikes võimetes veel sugugi kindel ja üleküllastab oma niigi rikast keelt kõiksugu seksuaalse träniga, siis raamatu edenedes tunneb autor ennast järjest kindlamalt. Seetõttu muutub ka tema kujundikasutus täpsemaks. Nii mõjubki raamatu kulminatsioon, Kojamehe ja Abzaagi assisteeritud äpardunud suguühe Änimaliga, juba ülimalt tragikoomiliselt, läbikukkumise poeesiana. See on kogu rokenrolli äraspidise äratundmise stseen: "See ilmselge arengupeetusega alaealine neiu, kelle suhu ma mõne minuti eest poolkõva, meega maitsestatud munni olin toppinud, ongi kõigi rokkarite poolt müstifitseeritud muusa." Ei saa mainimata jätta, et praeguseks kainusest pruuniks tõmbunud jalgapallihuligaani Kojamehe ksenofoobsed jutlused rahvuslusest, homoseksuaalsusest ja abielupühadusest mõjuvad Raua raamatu valguses veel eriti võikana.

Raamatus on ka ilmselget augutäidet. Täiesti üleliigsena mõjub Singer Vingeri plaadikaane põhine nostalgilis-heroiseeriv ülevaade eesti rokkmuusikutest. Seal esitatud galeriis on tegelasi, kellest selles raamatus on samas sõnastuses juba pikalt räägitud, seal on tegelasi, kellest selle raamatu kontekstis pole mõtet rääkida; seal on tegelasi, keda Raud selle raamatu kontekstis käsitleda pole jõudnud, kuid paar rida on ilmselgelt liiga vähe. Ühesõnaga, selle raamatu kontekstis oleks parem olnud, kui seda tüütult pikka nimede loetelu meile esitatud ei oleks. See ei toeta ülejäänud jutustust, ei ole sellega orgaaniliselt seotud ja mõjub irdsena. Võib arvata, et Raud on oma algaja kirjaniku õhinas pisut ülekomponeerinud, üritades niigi juba kunstiliselt hakitud narratiivi veel millegagi katkestada, kuid see tõmbab loo üleüldise hoo, asja ees teist taga, lihtsalt maha.

Üldiselt tuleb kriitikaga siiski nõus olla, et "Musta pori näkku" on väga hästi komponeeritud ja dramatiseeritud raamat. Et Mihkel Rauas ei ole tema perekondlik kirjanduslik talent surnud, pigem vastupidi.

Sellised jutustused nagu Raua "Musta pori näkku" tekitavad esmajoones iha rääkida omi lugusid samast ajast. Mõned neist kahjuks, mõned õnneks, ilmuvad ka. Järgnevaid lugusid aga hinnatakse kindlasti Raua mõõdupuuga, mis, jumal tänatud, esitab neile võrdlemisi kõrged nõuded.