Lennuliiklusteeninduse osakonnajuhataja Üllar Salumäe ütleb, et intsidendiga tegu polnud, küll aga ebatavalise olukorraga. Mõlemad lennukid suunati maandumist ootama Tallinna lennuvälja nii-öelda ootetsooni, sest Tallinnast startis samal ajal politsei- ja piirivalveameti meditsiinilend, mis on kõrgema prioriteediga. Ootetsoonis lendamine ja maandumisloa ootamine on maailma suurtes lennujaamades tavaline, kuid Tallinnas võrdlemisi harv nähtus (mõned korrad aastas), sest siin on liiklust vähe. Sagedamini suunatakse lennukid ootetsooni blokeeritud lennuraja või ilmastikutingimuste tõttu. Seal võivad nad lennata, kuni kütust jätkub, et siis maanduda varulennuväljal.

Lufthansa ja Estonian Airi lennukid asusid esmaspäeval Salumäe sõnul teineteisest umbes 300 meetri kaugusel, mis on rahvusvahelise standardi järgi ohutu. “Üks põllumees ükskord nägi ja pahandas ka meiega, et lasime lennukitel peaaegu kokku põrgata. Tegelikult olid lennukid teineteisest toona enam kui kilomeetri kaugusel. Maalt vaadates on raske kõrguste vahesid hinnata,” ütleb Salumäe.

Helsingi Vantaa lennujaamal on neli-viis ootetsooni, millest üks paikneb Eesti õhuruumis Soome lahe kohal.