Sisemuses võimutseb nahk

Võimsuse ja dünaamika näitajaid proovisõidul veel ei avaldatud ja välimuse üksikasju võis nahkse ülikonna alt vaid aimata. Sestap keskendugem sisemisele ilule.

Auto interjöör on muutunud ning seda eksponeeriti ajakirjanikele täisnahksena. Istmed on tänase GSi veidi libeda nahaga kaetud toolidest märksa mõnusamad, mugavamad, kallima välimusega ning neid saab sättida sama ulatuslikult kui BMWdes. Pean tunnistama, et uue GSi istmed on BMW omadest vaat et kenamad ja sümpaatsemadki.

Eelkäijaga võrreldes istutakse uue GSi roolis madalamal, mistõttu on auto tunnetus parem ja vahetum. Sõiduhõng juba ainuüksi isteasendi tõttu dünaamilisem ning lahedamalt ruumi ka ülipikkadele džentelmenidele. Muudetud on piduripedaali asetust ning vasaku jala tugipinna nurka, teatas auto peainsener pressikonverentsil.

Rool on kaetud naha ja puiduga, kusjuures esimene pole kleepuv ning teine pole sugugi libe. Puit on mõnusa viimistlusega, otsekui oleks seegi nahk. Nahka jagub veel ja veel ja veel. GSi armatuurlaud ja keskkonsool on senisest hoopis teistsuguse välimusega (veidi tuttav Lexuse uue pesamuna CT200h seest) ning kätkeb eneses hiiglaslike mõõtmetega navigatsiooniekraani. See on nõnda suur, et kui see oleks avaus, mahuks siit terve diplomaadikohver sisse!

Graafiliselt kujunduselt on Lexus jäänud uue GSi puhul aga paraku vanamoodsaks ning 1980. aastate videomängude vaim elab pardakompuutri menüüde kujunduses kahjuks edasi. Küll aga õnnestus eurooplastel veenda jaapanlasi hülgama too sinakasrohekas elektronkell, mis tänini luksuslike Lexuste keskkonsoolis plingib, meenutades mikrolaineahjudel pruugitavat ajanäitajat. Uus GS kannab uhket ja vaprat analoogkella keset armatuurlauda.

Mõeldud on ka kaassõitjate mugavusele. GSi tagaistmel on nüüd ruumi isegi paksmagudele ning pikkadele inimestele, kes oma pead lakke vormitud lohus hoida saavad. Tagaistujaile avaneb käetoe sees nende positsiooni väärtustav klahvistik, mis elu mugavamaks ning kliimaolud tagaistmel peenelt väljahäälestatavaks muudab. Ka pakiruum on eelkäijast ehk siis praegusest mudelist mahukam.

Proovisõidul kõrvutati uut ja vana

Lexus on uue GSi edus sedavõrd veendunud, et lubas paralleelselt vana GSiga kihutada ja omadusi võrrelda. Seda tehti Brüsselis vast valminud Toyota uuel katsesõidurajal. Vahe oli märgatav: uus GS käitub teel kindlalt ning selle elektroonilised stabiilsussüsteemid töötavad eelkäijast nii palju paremini, et tundub, justkui senisel GSil polegi sääraseid suurt peale programmeeritud. Mis selle tagab? Uuel mudelil on kübe laiem rööbe, 14% jäigem ja 60 kg kergem kere, mõni kilo kergem ja veidi muudetud esivedrustus ning täiesti uus lahendus tagavedrustuses, et auto kindlamini teel püsiks.

Uue Lexus GSi eripära on muu hulgas ka julge tõik, et auto arendamiseks läbiti miljon katsekilomeetrit Euroopa teedel, mis tähendab, et uus GS on arendatud just eurooplaste maitset silmas pidades.

Arendajail õnnestus Lexuse juhtkonda veenda, et uus GS peab tulema kindlasti kõvasti dünaamilisem ning vastavalt vajadusele ümbersätitav. Nii ka on.

Selleks et Lexus sportlikumaks teha, ent ka sellele ainuomast mugavat minekut tagada, paigutati keskkonsooli täiesti uus nupp, kus neli valikut: Eco, Normal, Sport S ja Sport+. Esimene on mõeldud säästlikuks sõiduks, mille tagab pehmemaks muutuv gaasipedaal ning ökonoomsemalt töötav kliimaseade. Normal-olekus on auto tõesti täiesti normaalne, kuigi eelkäijast tunduvalt vapram. Sport S on minu meelest aga parim seade, sest siis muutub täpsemaks rool ning jäigemaks gaasipedaal, ent vedrustus ise veel ei jäigastu, mistõttu saab ka Eestimaa konarlikel teedel kenasti kihutada. Sport+ pingestab vedrustusegi ning autost saab peaaegu BMW 5. seeria.

Punkti suurepärasele juhitavuse paranemisele panevad uue GSi tagarattad, mis on muudetud pööravaks. Nagu sellistel puhkudel ikka, suunavad need end aeglasel sõidul — Lexuse puhul kuni kiiruseni 80 km/h esiratastega võrreldes vastassuunda, et manööverdamise võime paraneks. Kiiremini liikudes aga pööravad esiratastega kaasa, et autot teel täpsemalt ümber sättida saaks. Tunne on võimas, nagu oleks tegu nelikveolise masinaga.

Auto on ootamist väärt. Oodata tasub ka seda, et järgnevad uued Lexused, näiteks IS, tulevad dünaamilisemad kui kunagi varem. GSist enesest tasub aga oodata ka elegantset kupeekerega kaheukselist versiooni, sest Lexuse uus põhiline eesmärk on võita juurde nooremaid kliente, kes seni end liialt pehme diivanina positsioneerinud luksusmargist kõrvale on hoidnud.