Pisike Võru firma aitab USA autodiileritel klientideni jõuda
Uskumatu aga tõsi – ka Võru linnas võib tegutseda globaalse haardega IT-ettevõte, mis teenindab suuri USA korporatsioone ja müüb 99 protsenti oma teenustest välismaale. Aga nii see tõesti on: Võrus registreeritud MassMedia arendab ja müüb tarkvaralahendusi videoturunduskampaaniate korraldamiseks ning tema visioon on tõusta üheks selle valdkonna maailma tunnustatumaks tegijaks!
Kõikide märkide kohaselt on online-videote tootmine ja levitamine internetiturunduses tõusev trend. Google’i tekstiotsing annab aina enam vasteks videoid. Interneti videoreklaamile ennustatakse järgneva viie aasta jooksul vähemasti 20protsendilist kasvu.
MassMedia ühe omaniku Uku Järgi hinnangul seilab firma selle trendi tuules. Siin välja arendatud turunduslik internetitööriist Car-Mercial aitab USA uute ja kasutatud autode müüjatel videoturunduskampaaniaid korraldada. Selliseid autodiilereid on üle riigi ligi 50 000 ja nad kõik püüavad oma piirkonna klientide tähelepanu.
Ameerika turu eripära on see, et üle 90 protsendi ameeriklastest otsib endale uut autot populaarsete internetiotsingumootorite (aga mitte näiteks Eestis populaarsete EkspressAuto-tüüpi portaalide) kaudu. Inimesed on varmad klõpsama näiteks Google’i otsingutulemustes kuvatud reklaamvideotele. Eestlased aitavadki USA autodiileritel eri variatsioonides videoid valmistada ning otsingutulemustes eespoole ja nähtavaks tõsta.
Õigesti valmistatud ja internetti laetud video ahvatlevast automüügipakkumisest tekitab vaatajas kohe huvi, viib lisainfo hankimiseni ja seeläbi müügitehinguni.
Selliseid kampaaniaid müüvad eestlased Ameerikasse võtmed-kätte-põhimõttel. Maksvaid kliente on ookeani taga umbes 300 ja peamiseks müüdavaks teenuseks on olnud video otsingumootorite tulemuste optimeerimine – peen tehnoloogiline hookuspookus, mis tõstab otsingumootorites, nagu Google, Yahoo või Bing, teatud otsingutulemusi esile. Nii saavad MassMedia kliendid efektiivsema ja vähem kulukama turunduskampaania. MassMedia on üks vähestest, kui mitte ainus ettevõte, mis pakub otsingumootorite optimeerimist videoklippide abil.
Pärast videote tootmist ja nende suhtes kliendilt kinnituse saamist laetakse need spetsiaalse tarkvara abil videoportaalidesse (sealhulgas firma enda loodud portaali carbuyerengine.com), kus saavad tuntud otsingumootoritele kiiresti leitavaks. Tarkvara seirab pidevalt kampaania tulemuslikkust ja efektiivsust ning teeb vajadusel korrektiive, näiteks otsingusõnades. Üks kampaania kestab tavaliselt vähemalt kuus kuud, misjärel kas pikendatakse lepingut või võetakse kliendi videod maha.
Uku Järg räägib, et kõige keerulisem on selles äris videote tootmine ja klientidega suhtlemine. Silmas peab pidama diilerite ning USA ja Kanada turgude eripärasid, logode paigutust, tekstide kasutamist ja palju muud, mis võib hooletuse korral tuua kaasa kohtuasju ja sekeldusi. Ettekirjutusi on selle kõige osas klientidel väga palju.
MassMedia omanikud on eestlasest programmeerija Uku Järg ja ärijuhtimise haridusega ameeriklane Erik Neal Simons, kelle koostöö sai alguse juba 1998. aastal. MassMedia on küll imeväike firma – aastane käive küündib mõnesaja tuhande euroni –, kuid näitab kasvutrendi.
Viimastel aastatel on suurem osa tarkvaararendusest Võrust Tartusse kolitud, kuid aastatel 2006–2011 töötati Võrus. Põhjuseks oli odav tööjõud ja noorte spetsialistide vaba saadavus lähedal asuvast kutsehariduskeskusest. Võrru on siiani jäänud firma serverikeskus, mis kogu süsteemi toetab.
Kui tarkvaraarendust tehakse Eestis, siis müüki korraldatakse Ameerikas seal loodud edasimüügifirmade kaudu. Uku Järg ütleb, et eestlased on head tarkvaraarendajad, aga mitte müügimehed. Keegi ei teeks lepinguid Eesti päritolu firmaga, kuna eestlased ei oska end maailmas nii hästi müüa.
Lisaks ligi 500 autode edasimüüjale USAs ja Kanadas on MassMedia kampaaniaid teinud sellistele suurtele gigantidele nagu Procter & Gamble, General Motors, UPS, Puma, Disney Adventures (kampaania Disneylandile) ja Celebrity Cruises.
Tulevikus on MassMedia omanikel plaan kasvatada Car-Mercial suureks reklaamiagentuuriks ja pakkuda firma tarkvara ka teistele edasimüüjatele. Ettevõte on viimasel ajal pidanud nõu ka Brasiilia turule sisenemiseks. Ennustuste kohaselt võib Brasiiliast 2015. aastaks saada maailma suuruselt kolmas autoturg.