Nädala album: Otsustamine kurnab Mees-Last
Drake “Nothing Was The Same”
(Cash Money)
Drake’i kolmanda albumi põhjal väidan, et Kanada kurva kuju rüütli isiksusetüübiks on melanhoolik. Drake’i R’n’B kõlab umbes nii, nagu Dean Blunt tahaks ja võiks kõlada, kui tal selleks ressursse oleks. Ka teemadevalik kattub – lõputud kommunikatsiooniprobleemid õrnema sooga, 20. eluaastate teises pooles mehe eneseavastamise tee.
Hiljuti avaldas teooriasait The New Enquiry hetkel väga kuuma teksti, Tiqquni “Noore-tüdruku teooria ettevalmistavad materjalid” (“Preliminary Materials for a Theory of the Young-Girl”) kriitika. Tiqquni tekst käsitleb moodsa kapitalismi põhilist agenti, tarbivat/ekspluateerivat ning ekspluateeritavat (väidetavalt sootut) subjekti, nn Noort-Tüdrukut. The New Enquiry arvustajad rõhutavad, et Noor-Tüdruk pole sootu, tegu on nimelt naisterahvaga, keda ekspluateerib nn moodne Mees-Laps.
Drake vastab kirjeldusele. Mees-Laps on 1) otsustamatu ja 2) selle üle uhke, 3) ei taha, et sa teda liiga tõsiselt võtaksid, v.a juhul, kui ta seda soovib, 4) ei solva sind, vaid teeb ainult nalja; v.a juhul, kui ta seda tõsiselt mõtleb, 5) ei taha lahku minna ja süüdi jääda, ta lihtsalt ei helista enam, 6) tahab lahku minna, kuigi te polnud suhtes; ta kartvat pühenduda, 7) küsib sult, miks sa nutad, ta olevat vaid mõistlik/ettenägelik, 8) ei suuda isegi ei-le kindlaks jääda.
Drake’i lüürika keerleb lõputult sedasorti romantilise otsustamatuse ümber. Loos “From Time” on Jhene Aiko “mõistva” tüdruksõbra rollis, sisimas teades, et temast ei saa iialgi päris-tüdruksõpra (I love me enough for the both of us … what are you so afraid of?), samal ajal Drake vaid tunnistab oma vigu, tehes seda siin ja seal ikka ja jälle (“Furthest Thing”).
Produktsiooni poolelt jääb kõrva albumi raskemeelne meloodilisus ning Drake’i vokaali monotoonsus, erandiks “Come Thru” ja “Hold On, We’re Going Home” tüütu pop-naiivsus. Tantsupõranda-sõbralike lugude kategooriasse liigitub ehk vaid drexciyaliku ufo-bassiga “Started from the Bottom”. Hudson Mohawke’i produtseeritud “Connect” on albumi üks dünaamilisemaid, tuues silme ette LA lõputud kiirteed, hilisel tunnil aegunud juhiloaga kallima juurde kiirustava Drake’i.