Unes pole aegruum piiratud ühe vaatepunktiga – samal ajal saab olla nii vaatleja kui ka vaadeldav, nii tegutseja kui ka kõrvalseisja. Samuti mängitab uni suurepäraselt kokku ruumid ja inimesed, mis reaalsuses kohtuda ei saa. Unes võib uks Mustamäe korterist avaneda otse Hiiumaa rohelisele karjamaale ja filmi peategelane joosta paljajalu mistra pealt murule. Päriselt tuleb mitu tundi bussis loksuda ja praamil tukkuda, enne kui Hiiumaa rand paistma hakkab. Sellise tunnetuse pealt Virve Aruoja ja Jaan Toominga film “Värvilised unenäod” valmiski, tagataskus veel näiteks indiaani hõimude ja oriendi rahvaste muistendid, põlisrahvaste folkmuusika jms. Mõistagi valmistas see sügavat meelehärmi algse stsenaariumi autorile Ivar Kosenkraniusele, kelle tööst ei jäänud valmis filmi peaaegu jälgegi. Kõik, mis filmi jõudis, oli hoopis loomingulise kollektiivi improvisatsioon Hiiumaa suves. Muusika sündis Arvo Pärdi käe all, operaator oli Rein Maran, heli salvestas Enn Säde, tohutust hulgast improvisatsioonidest monteeris filmi kokku Eevi Säde, Virve Aruoja valvsa silma all.