Neljandat aastat järjest ilmus jõulude eel müügile Indrek Ilometsa eestvõttel ja kirjastuse Aasta Raamat väljaandel rallihooaega kokkuvõttev raamat. Selle 232 leheküljele mahtusid ära nii Eesti (lisaks sprint, kross ja muud ralliga seotud alad) kui ka maailma mastaabis olulised sündmused. Raamat on rohkelt fotodega illustreeritud ning sisaldab ka eraldi statistikaosa.

Eri peatükid on pühendatud tähtsündmustele: Urmo Aava ja Jaan Mölderi ekipaažide kaasalöömine juunioride MMi tiitlivõitluses, Michael Parki mälestusüritused Tallinnas ning Robert Lepiksoni ootamatu lahkumine.

"Ralliaasta 2006" letihind on umbes 350 krooni.

 

Subaru ees, Mercedes sabas

USA ajakiri Consumer Reports seadis oma iga-aastase küsitlusega ritta sealmaal müüdavad kõige enam ja kõige vähem töökindlad sõidukid. Ajakirja lugejatelt ning veebisaidi külastajatelt tuli kokku 1,3 miljonit vastust. Nende põhjal paigutati 47 autot kategooriasse "kõige töökindlamad" ning 45 kategooriasse "kõige vähemtöökindlad".

Kõige töökindlam mark on Subaru, kõik tema USAs müüdavad mudelid mahuvad Consumer Reportsi poolt soovitatavate sõidukite nimekirja. Seevastu Mercedes-Benzi autodest ei mahu sinna nimekirja ainuski. Ka küsitluse halvima hinnangu pälvis Mercedes M-klass - rikke tõenäosus on sellel kümme korda suurem kui klassi priimusel Toyota Highlander Hybridil.

Parimate autode hulgas laiutavad jaapanlased 39 sõidukiga (sealhulgas 21 Toyotalt), kuus pärineb USAst, ning üks Koreast ja Euroopast (Mini Cooper).

Halvimate hulgas rebivad omavahel tihedalt USA (20) ja Euroopa (19). Jaapan on esindatud viie ja Korea ühe autoga. Tootjatest paistavad silma General Motors (12) ja Mercedes-Benz (8). Enim ebatöökindlaid sõidukeid leidub sport- ja sportlike autode (7) ning keskmise suurusega maasturite (11) hulgas.

 

Suzuki aina kasvab

Jaapanis valitseb autoturgu kindlalt Toyota ning Nissani teine koht on samuti üsna selge. 2006. aasta esimese kümne kuu kokkuvõttes tõusis esimest korda kolmandale kohale Suzuki.

Suzuki tõusule aitab suuresti kaasa pisiautode (kei-autod) järjest kasvav populaarsus. Need kuni 660kuupsentimeetrise töömahuga sõidukid on odavad, neile tehakse maksusoodustusi ning kütust ja parkimispinda vajavad nad samuti vähe.

Uute autode registreerimise tipp-5 näeb Jaapanis välja järgmine:

1. Toyota 1 417 984

2. Nissan 670 096

3. Suzuki 587 874

4. Honda 581 249

5. Daihatsu 524 381

 

Hõbedane Škoda Octavia TDI - autovaraste lemmik

Siiski mitte Eestis, vaid Tšehhimaal. Autovarguste hulk kasvab seal pidevalt, enamasti langevad sõidukid varaste saagiks ostukeskuste parklates. Enamik autosid kaob jäljetult, erinevalt varasemast ei veeta neid enam välismaale, vaid tehakse varuosadeks.

Tähelepanuks Tšehhimaale reisijatele - sageli varastatakse seal välismaalaste autosid ning autosse jäetud asju. Škoda kõrval on ohustatumateks markideks veel Volkswagen ja Audi.

 

Škoda Roomster - Eesti aasta auto 2007

Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel peetud Eesti aasta auto konkursi võitis tänavu Škoda Roomster - kuuest finalistist kahtlemata omapäraseim. Mõnest eelnevast aastast erinevalt olid kõik tänavused finalistid üsna praktilised ja kättesaadavad igapäevasõidukid, ka selget favoriiti silma ei hakanud. Konkurentsi tihedust näitas ka tõik, et kaks viimast finaalipääsejat kogusid täpselt sama palju hääli kui kaks esimest väljajääjat ning otsus langes alles lisahääletuse järel.

Finalistid ja žürii said lõplike otsuste tegemiseks kokku ühel eriti hullu ilmaga novembripäeval Pärnus Sauga ringrajal. Õnneks säästis ilmataat suvepealinna lumesajust ning asfalti katnud jäägi sulas üsna pea. Proovisõitude muljete põhjal võis teha järelduse, et ilmselt jagavad Honda Civic, Seat Leon ja Škoda Roomster omavahel kolm kõrgemat kohta, Ford S-Max, Opel Corsa ja Peugeot 207 aga kolm tagumist. Nii läkski, kuid eriti esikolmikus jäid vahed väga väikeseks.

Žüriisse kuulus ka kaks Homme ajakirjanikku. Kristjan Otsmann paigutas esikohale Honda Civicu, sellele järgnesid Seat Leon, Ford S-Max, Škoda Roomster, Peugeot 207 ja Opel Corsa. Toomas Vabamäe eelistuste rida oli järgmine: Roomster, Leon, Civic, Corsa, S-Max ja 207.

Eesti aasta auto 2007 tulemused:

1. Škoda Roomster 107

2. Honda Civic 103

3. Seat Leon 100

4. Ford S-Max 59

5. Opel Corsa 52

6. Peugeot 207 41

 

Palju, rohkem, veel enam...

Umbes sellised sõnad sobiksid iseloomustama (ikka veel) pööraselt kasvavat automüüki. Novembrikuus kasutajatele kätte antud 2297 uut sõiduautot märgib müüjatele parimat kuud alates augustist. Tõsi, oktoobriga (2259) pole vahe just märkimisväärne. Seda enam võtab jalust nõrgaks võrdlus 2005. aastaga. Siis jäi novembri skooriks 1742, mis tähendab 30,8protsendilist kasvu. Kui aga lüüa kokku üheteistkümne kuu numbrid, saame teada, et meie automüüjad on tänavu leidnud ostjad 23 561 sõiduautole ja maasturile. Võrdlus aastataguse seisuga (18 074) annab juurdekasvuks 30,3 protsenti. Peaks juhtuma ime, kui aasta lõpuks 25 000 täis ei tiksu. Detsembrikuu sisaldab pühade tõttu küll vähem tööpäevi ja paljud ostjad eelistavad tulevikku silmas pidades registreerida oma uue sõiduki pigem jaanuaris. Läinud aasta detsembris otsustasid inimesed siiski 1507 korral uue auto kasutusse võtta ning küllap tänavugi need 1439 "puuduolevat" eksemplari ostjatele üle antakse.

Markide tabelis üllatusi pole. Esikümme on ülejäänutest üsna selgelt ees. Seda kinnitab ka tõik, et nii novembri kui ka kogu aasta tipp-10 moodustavad samad nimed, küll veidi teises järjekorras.

Koht

Mark

Müük

Turuosa

1

Toyota

293

12,8%

2

Honda

190

8,3%

3

VW

153

6,7%

4

Citroën

148

6,4%

5

Mazda

127

5,5%

6

Peugeot

126

5,5%

7

Škoda

120

5,2%

8

Ford

119

5,2%

9

Renault

114

5,0%

10

Opel

111

4,8%

 

Koht

Mark

Müük

Turuosa

1

Toyota

3329

14,1%

2

Honda

1979

8,4%

3

VW

1959

8,3%

4

Mazda

1563

6,6%

5

Citroën

1470

6,2%

6

Ford

1254

5,3%

7

Renault

1175

5,0%

8

Peugeot

1112

4,7%

9

Opel

1108

4,7%

10

Škoda

1090

4,6%

 

 

Veel üks veepeletaja

Eelmises ajakirjas käsitletud autoklaaside töötlemise vahend Aqua Contol pole sugugi ainus omataoline. Motip Rain Away on juba aastaid müügil, 375milliliitrine pihustiga pudel maksab poes 110 krooni. Kasutamine on lihtne, põhieelduseks VÄGA korralikult pestud klaas. Esmakordsel töötlemisel tuleks pinnale kanda kaks kihti, lastes esimesel vahepeal 10 minutit kuivada.

Katte püsivuse kohta tootja midagi ei ütle, kuid lubab katet vajaduse tekkimisel uuendada. Rain Away sobib ka plastpindadele ja sellega võib töödelda näiteks esilaternaid.

Proovime, kasutame ja anname tulemustest teilegi teada.