Kirglik armastus teatri vastu
Teine poolaeg. Kalevi mäng on ikka hambutu. Järjepanu jooksevad liiva mitmed meie meeste rünnakuüritused. Vaevalt jõuab Tiisler röögatada Rait Keerlese kolmese peale: “LäHHHeb!!!” Lootus elab. Kui ainult Tiisleri süda sellisele rütmivahetusele vastu peaks.

Ent Kalevi selle hooaja stabiilseim mees Kristjan Kangur eksib järjekordselt rünnakul ning jääb kohe hätta kaitses. “Tundub et Kanguri mõtted on täna natuke laiali, aga loodame, et järelejäänud aja jooksul ta need ikka kokku korjab,” lausub Tiisler.


Ajaloolase diplomiga Tiisler mainib, et viimasel ajal pakub talle pinget hoopiski ilukirjandus. Just hiljuti luges ühe laksuga läbi Günter Grassi “Plekktrummi”. Raamatu, mida oli varem mitu korda edutult alustanud. Enne seda neelas ta mõnuga sama autori “Minu aastasadat”.

“Ja tead, mulle tõesti meeldivad väga teatriraamatud. Just teatriteoreetilised, -filosoofilised raamatud – Antonin Artaud või Jerzy Grotowski... Just hiljuti lugesin Stanislavski “Minu elu kunstis”. Ja midagi pole teha, Voldemar Panso “Portreed minus ja minu ümber” on mu kindel lemmik.”

Selge see, et Tiisler on üks neist vähestest Eesti spordiajakirjanikest, kellega kokku saades õnnestub pikalt vestelda nii, et spordist ei räägigi.

Aga säärane sügav huvi teatri vastu tundub liigagi eiravat harjumuspärast spordiajakirjaniku formaati. 

Ent tõepoolest, teater Tiislerile meeldib. Lapsena ega noorukina tõmmet sinnapoole polnud, aga just siis, kui ta oma minaotsingute aastatel lõpuks Eesti Raadio sporditoimetusse sattus, avastas ta ka huvi teatri vastu. “Siis hakkasin ma ära tundma neid asju, millega koos on mul hea olla.”

Tiisler ütleb, et kuigi ta peab ennast sõnainimeseks, saab ta teatris suure naudingu etendustest, kus mängu on rohkem kui sõna. “Tead, mulle õudselt meeldib see sõna – “mäng”.”

Aga mis puutub rahvatantsu, millest on ju Tiisleri puhul palju räägitud, siis selle vastu on raadiomehe armastus vähemasti sama kirglik kui teatri vastu. Vaevalt leidub Eestis peale tema spordiajakirjanikku, kes söandaks siiralt teatada – tantsupeo ülekanne, see on tõeline kaif. Eks see ole tantsupedagoogist abikaasa viljakas mõju, mis muud.

Tiisler on tihti oma ajaloolasehariduse kohta maininud, et ta on pigem eruajaloolane, kes asjaga enam eriti ei tegele. Siiski, umbes kaks aastat tagasi suvel, kui siinkirjutaja kodus esiku seina värvis, mängis taustaks raadio. Hea kolleeg, egüptoloog Serjoža Stadnikov, ja Tiisler rääkisid väga mõnusalt Vana-Egiptuse valitsejatest. Hariv ja mõõdukalt süvitsi minev vestlus.

Maalritöö ei edenenud kuidagi. Või võtame Tiisleri sõjaka fraasi Eesti-Rootsi vahelisest EMi valikmängust: “Rootslased lõid meile 375 aastat tagasi ülikooli, meie näitame neile nüüd, kuidas mängitakse t&o tilde;elist korvpalli.”  See, ilmselgelt vaid ajaloolase teadmist eeldav lause sobiks reporteritöö kullafondi.  

Vikerkaja katkestab ülekande päris pikaks ajaks. Korvpallihuviline loodab, et ehk just sel ajal läks meie meestel lõpuks “püss lahti”. Et mängus on toimunud murrang. Tühjagi. Seis on sama lootusetu, aega aina vähem.

“Praegu tundub küll, et kui mingit imet ei juhtu, siis Kalev Poola vastu siin võitu ei võta.” Nii lootusetut häält pole eetris seni olnud. 

Ent ta poleks meisterreporter Tiisler, kui nii lihtsalt alla annaks: “...Kuid paanikaosakonna ust me veel lõplikult lahti ei tee... 16 punkti, on ju ennegi seda vahet tagasi mängitud.”

Siiski üsna varsti pärast seda ei looda enam temagi. Meie parim, Travis Reed, viskab vabaviske mööda. “Vist-vist-vist võiksime hakata lõpu algust konstateerima.” Kalev ei pakkunudki õhtu jooksul ühtki helget hetke, kostab lõpuvile, Kalev kaotab 18 punktiga.

See ilmselt polnud mäng, millest Tiisler kolm päeva välja tuleb. Või mine tea.