01.02.2008, 00:00
Hille Karm “Helgi Sallo. Helgib ja heliseb”
Ajakirjade Kirjastus.;208 lk.
Jõulueelne bestseller, kena ja südamlik meelelahutus. Raamat
jätkab
Ita Everiga
alustatud kangete Eesti naiste
seeriat. Võrreldes Everi raamatuga (autoriks
Margit
Kilumets
) räägib
Sallo
rohkem teatrist ja
vähem meestest. Saame teada näitleja rollide kohta ning imetleda tema
vastupidavust näiteks oma läbimurderollis, lavastuses
“
West Side’i lugu
”. Peamiselt mängisid
seal lavakunstikateedri teise lennu tudengid ning vaid stuudioharidusega Sallo
tundis end alguses valge varesena. Olulisteks toetajateks said
Eri
Klas
ja
Viive Ernesaks
. Häid saatjaid on Sallole
aga eluteel jätkunud teisigi, paljud neist ütlevad raamatus oma
sõna sekka. Pikemalt käsitletakse Sallo rolle Estonia
muusikalides-operettides: “
Mees La Manchast
”,
“
Savoy ball
”, “
Montmartre’i
kannike
”, “
Kabaree
”,
“
Hallo, Dolly
!”, “
Viiuldaja
katusel
”. Viimane on kindlasti vaatajatele ja Sallole endale
meelde jäänud tänu uhkele partnerlusele
Jüri
Krjukoviga
(muusikali lavastas
Georg Malvius
).
Krjukovist räägib Sallo ka pikemalt.
Sallost
jääb mulje kui ülitundlikust ning peret ja lähedasi
väga hoidvast inimesest. Usun, et iga lugeja hing on liigutatud, kui oma
emast räägib Helgi Sallo tütar
Liina Vahtrik
.
Sümpaatne, et raamatu autor
Hille Karm
ei ole Sallot
kuidagi raamidesse surunud või üritanud kõike liialt
defineerida, loojale-artistile omane vastuolulisus säilib. Sallo kohta
leidub arvamusi seinast seina: kes arvab, et ta on väga avatud inimene,
kes hoopis, et kinnine.
Raamat ei saa muidugi mööda ka
“
Horoskoobist
” ja “
Õnne
13st
”. Sallo ütleb: “Televiisor ja
“Horoskoop” tegid minust Helgi Sallo, kellele hakati tänaval
järele vaatama. Nii kummaline kui see ka pole, kuid just televisioon
tõi inimesed ka teatrisse” (lk 122). Usun, et ka Hille Karmi
koostatud raamat võib aidata mõnel lugejal leida tee teatrisse.
Lõpumõtiskluseks. Helgi Sallo:
“Väljastpoolt paistan tugev naine, elumutt, kes ei löö
risti ette millegi ees. Ise aga tunnen, et väline olek on vaid hoolikalt
ehitatud müür hapra hinge kaitseks” (lk 102).