28.03.2008, 00:00
REKLAAMIKLUBI: Unemati mõrv
REKLAAMIKLUBI on rubriik, kus tutvustame uusi reklaame vaadates tekkivaid mõtteid.
Väiksena kuulus igaõhtuse magama-
minekurituaali juurde vaieldamatult YLE 2 näidatav
“Pikkukakkose” saade, mille lõpus tuli Unejuss (meie peres
kutsuti teda nii), igakord erineva sõiduvahendiga, kohalikele uneliiva
silma viskama.
Möödunud esmaspäeval pisut unise
peaga tööle kõndides silmasin prügikastide küljes
õõvastavat reklaami. Sellel seisis suurelt küsimus
“Kes tappis Unemati?”. Olin hämmingus ning hirmunud. Miks
peaks keegi Unematit tappa tahtma? Inimesed kannatavad tänapäeval
niigi kõikvõimalike unehäirete all ja nüüd hakkab
keegi julm reklaamikirjutaja neid vaesekesi traumeerima väitega, justkui
oleks keegi Unemati maha löönud. Ma kujutan ette, et Nietzsche
kaasaegseid võis samalaadne tunne vallata siis, kui filosoof
teatas, et Jumal on surnud...
Ei saagi täpselt aru, kas
püstitatud küsimus kutsub tarbijaid osalema põnevas
juurdlusprotsessis, tabamaks külmaverelist mõrtsukat, või
apelleerib odavale populaarsusele nooremate tarbijate hulgas.
Kindlasti usuvad paljud neist, et vägivald on moes. Ja kui mitte
seda, siis on hilised mürakarud saanud siit suurepärase argumendi
magamamineku vastu protesteerimiseks. Mis sest unest, Unemati on ju
surnud!
Tõepoolest. Kuigi energiajookide tootjaid on
pidevalt rünnatud selle pärast, et nende tooted on täis jubedat
mürgist keemiat, tundub, et neil polegi kavas selle argumendiga
sõdida. Möödunud nädalast teavad kõik, et
energiajoogid ei ole mitte ainult kahjulikud – nad on lausa
mõrvarlikud.