18.04.2008, 00:00
Navirec viib sõidukite jälgimisteenused Euroopasse
Eesti firma Navirec kavandab sõidukite jälgimisteenustega ülemaailmset läbimurret. Esimeste riikidena laieneb ettevõte Soome, Lätti ja Leetu.
Navirec arendab GPS-põhiseid jälgimissüsteeme, mida vajavad
logistikafirmad ning kuller- ja turvaettevõtted. Kui siiani keskenduti
Eesti turule, siis lähiajal plaanitakse vallutada uusi.
“Meie toode on innovaatiline, huvitav ja teistest erinev. Ja mis
peamine, see on “valmis” välismaailmale nähtavaks
tegemiseks,” ütleb Navireci juht Reigo Rusing.
Olulise
impulsi firma arengule andis mullune tunnustus: Navireci GPS-lahendus valiti
World Summit Awardsi rahvusvahelisel e-projektide konkursil kaheksa parima
projekti hulka.
Äsja naasid Rusing ja Navireci turundusjuht
Silver Laus Saksamaalt, infotehnoloogiamessilt “CeBit 2008”, kus
peeti mitmete võimalike Navireci turustajatega edukaid
läbirääkimisi.
Rusing ütleb, et Soomes,
Lätis ja Leedus tahetakse Navireci lahendusi pakkuma hakata juba
tänavu. Samuti pakuvad Rusingile huvi arenenud transpordi ja
tööstusega Euroopa suurriigid, sest neis on ka laiem
tööpõld.
GPS-tehnoloogia pole iseenesest midagi
uut. Militaarsetel eesmärkidel kasutati seda USAs juba 1980. aastatel.
Ajast, mil satelliitside sai tsiviilelanikele kättesaadavaks, on
nähtud arvukalt mitmesuguseid GPS-rakendusi. Igaüks võib oma
autosse paigaldada GPS-seadme, mis edastab satelliidi kaudu koordinaate ja
aitab leida õiget teed. Enamik sellistest lahendustest jäävad
siiski lihtsakoelise reaalaja jälgimise juurde, neil puudub mugav ja
võimalusterohke kliendiliides ning oskusteave keerulisemate
funktsioonide tarbeks.
Navirecil on aga terviklikum lähenemine.
“Küsimus on selles, kuidas tehnoloogia kliendini viia nii, et ta
sellest kasu saab,” ütleb Rusing.
Sadakond
klienti Eestis
Firma teenuseid kasutab Eestis sadakond
klienti, teiste hulgas näiteks turvafirma Skorpion. Kliente leiab ka
teistest valdkondadest.
Navireci lahendusse kaasatud sõiduk
edastab iga viie sekundi tagant oma koordinaate ja muud informatsiooni
automaatselt, see kuvatakse lihtsalt ja arusaadavalt kliendi arvutis.
Ülemus saab hea ülevaate, kas müügimehe auto
sõidab või pargib, kus ta on, kui kiiresti ja kuhu liigub. Ning
mis kõige tähtsam, ühe nupuvajutusega on võimalik
läbi vaadata sõiduki päeva jooksul läbitud teekond: kus
käis, kaua parkis jne. Äkki käis müügimees kodus ja
lasi jalad sirgeks või astus tööajal sõprade juurest
läbi? Või tegi hoopis kahetunnise lõuna ja kurdab
nüüd ülemusele, et tööd on ülemäära
palju, ei jõua kõike ära teha.
Navireci rakendusi
kasutades saavutavad firmad kontrolli kütuse kulumise üle. Tekib
ülevaade, palju tegelikult kütust kulus, päevavalgele tulevad ka
töötajate võimalikud kütusevargused.
Kandes kogu
sõidukite liikumise info ettevõtte toimimisloogikasse, saab
teha järeldusi, mille põhjal protsesse efektiivsemaks muuta.
Teenuse mõte polegi pelgalt jälgimine, vaid ka
tööprotsesside tõhusam planeerimine. Ja selle tulemusena
nii aja- kui ka rahasääst.
Navireci mehed toovad huvitava
näite: hiljuti paigaldati GPS-seadmed ühe väikese kullerfirma
autodele. Testimiseks, et kas asi tasub ära. Laupäeval paigaldati ja
esmaspäeva hommikul saatis firmajuht kirja: “Tasus ära.
Aitäh!” Selgus, et firmas kehtis kord: nädalavahetusel
tööd ei tehta ja kütust ei kulu. Töötaja oli aga
töösõidukiga pühapäeval vanaema juures
käinud.
Või teine näide. Ühe firma juht
kahtlustas pa
igaldus- ja hooldustiimi kütuse varastamises. Kui tiimi autole pandi
GPS-seade, kukkus kuu keskmine läbisõit tuhande kilomeetri
võrra.
Tõusev trend
Navirecile ennustavad helget tulevikku mitmed GPS-teenuste trendid
maailmas: alates GSMi levi paranemisest, lõpetades
sidevõimaluste järkjärgulise odavnemisega. Samal
ajal sügelevad Rusingu sõnul firma programmeerijate
näpud, et teenuseid veelgi atraktiivsemaks teha.
Navireci mehed
toetavad ka ambitsioonikat ideed varustada kõik Eesti ligi 600 000
autot GPS-seadmega. Tõsi, tegu oleks pikaajalise ja riskantse
projektiga, kus võimalikud riskid tuleb hoolikalt läbi kaaluda.
“Katsetused võiks toimuda niinimetatud potentsiaalsete
liiklushuligaanide peal või siis mõnel konkreetsel ohtlikul
teelõigul,” ütleb Laus.
Kasutajad kiidavad
Aare Piik, ASi Haljas turundusjuht:
Meie poole pöörduti sooviga kontrollida tööaja kasutamist ning müügimeeste sõnade ja tegude vastavust, samuti objektide külastamist.
Info saamiseks paigaldati sõidukitele Navireci süsteem. Kohe hakkas laekuma andmeid mitmete puuduste ning võimaluste kohta. Selgelt tulid ilmsiks probleemid, mida varem kahtlustati, aga puudusid faktid nende tõestamiseks.
Pärast järelduste tegemist ning töötajatega tulemuste arutamist tekkis ettevõttel müügikäibe kasv umbes 15 protsenti. Ettevõtte juhtkond sai tunduvalt parema ülevaate müügitööst ja planeeringust. Lahendus distsiplineeris müügiesindajaid, aitas planeerida müügitööd ning viis olulise kulude kokkuhoiuni!
Riho Pandis, ASi Balsnack müügijuht:
Meie organisatsioonis oli logistika ning müügiesindajate tegevuse ülevaade veidi puudulik.
Probleemi täpsemaks piiritlemiseks ning lahenduse leidmiseks paigaldati järk-järgult sõidukitele jälgimissüsteem. Lisaks soovisime kontrollida, kas müügistrateegia end õigustab.
Strateegia üheks tähtsaks osaks on ülevaade kaupluste külastatavusest piirkondade kaupa.
Tulemusena selgusid otsesed vajakajäämised müügipiirkondades. Diskussioon juhtkonna ning müügiesindajate vahel tugines reaalsetele faktidele, mitte emotsioonidele. Tulemuseks oli müügikäibe kasv ning distsipliini ja efektiivsuse kasvust tulenev otsene kulude kokkuhoid.
Andres Kask, Cantori OÜ tegevjuht:
Meie betoonisõidukitele paigaldati seadmed koos segupüti pöörlemist jälgivate magnetitega, mis fikseerivad transpordi- ning mahalaadimisasendit. Fookusesse võeti kütusekulu jälgimine, betooni kadu enne objektile jõudmist ning logistiline planeerimine.
Investeeringut ei kardetud, kuna kulude kokkuhoid ning efektiivsuse kasv oli ilmne!
Tulemuseks on kulude oluline kokkuhoid esimesest päevast alates, distsipliini paranemine ning töökorralduse ja autosõitude tõhusam logistiline planeerimine. Kuna otsesed kulud olid tekkinud läbimõtlematu ja tarbetu sõidukikasutuse tulemusena, siis tekkis märkimisväärne kokkuhoid seoses töökorralduse ja logistilise planeerimisega. Lõpetati betoonijääkide vedu ilma ettevõtte juhtkonnaga kooskõlastamata. Lahendusest sai juhtkonna jaoks ainuke reaalne tööriist ülevaate saamiseks ettevõttes toimuvast.
Aare Piik, ASi Haljas turundusjuht:
Meie poole pöörduti sooviga kontrollida tööaja kasutamist ning müügimeeste sõnade ja tegude vastavust, samuti objektide külastamist.
Info saamiseks paigaldati sõidukitele Navireci süsteem. Kohe hakkas laekuma andmeid mitmete puuduste ning võimaluste kohta. Selgelt tulid ilmsiks probleemid, mida varem kahtlustati, aga puudusid faktid nende tõestamiseks.
Pärast järelduste tegemist ning töötajatega tulemuste arutamist tekkis ettevõttel müügikäibe kasv umbes 15 protsenti. Ettevõtte juhtkond sai tunduvalt parema ülevaate müügitööst ja planeeringust. Lahendus distsiplineeris müügiesindajaid, aitas planeerida müügitööd ning viis olulise kulude kokkuhoiuni!
Riho Pandis, ASi Balsnack müügijuht:
Meie organisatsioonis oli logistika ning müügiesindajate tegevuse ülevaade veidi puudulik.
Probleemi täpsemaks piiritlemiseks ning lahenduse leidmiseks paigaldati järk-järgult sõidukitele jälgimissüsteem. Lisaks soovisime kontrollida, kas müügistrateegia end õigustab.
Strateegia üheks tähtsaks osaks on ülevaade kaupluste külastatavusest piirkondade kaupa.
Tulemusena selgusid otsesed vajakajäämised müügipiirkondades. Diskussioon juhtkonna ning müügiesindajate vahel tugines reaalsetele faktidele, mitte emotsioonidele. Tulemuseks oli müügikäibe kasv ning distsipliini ja efektiivsuse kasvust tulenev otsene kulude kokkuhoid.
Andres Kask, Cantori OÜ tegevjuht:
Meie betoonisõidukitele paigaldati seadmed koos segupüti pöörlemist jälgivate magnetitega, mis fikseerivad transpordi- ning mahalaadimisasendit. Fookusesse võeti kütusekulu jälgimine, betooni kadu enne objektile jõudmist ning logistiline planeerimine.
Investeeringut ei kardetud, kuna kulude kokkuhoid ning efektiivsuse kasv oli ilmne!
Tulemuseks on kulude oluline kokkuhoid esimesest päevast alates, distsipliini paranemine ning töökorralduse ja autosõitude tõhusam logistiline planeerimine. Kuna otsesed kulud olid tekkinud läbimõtlematu ja tarbetu sõidukikasutuse tulemusena, siis tekkis märkimisväärne kokkuhoid seoses töökorralduse ja logistilise planeerimisega. Lõpetati betoonijääkide vedu ilma ettevõtte juhtkonnaga kooskõlastamata. Lahendusest sai juhtkonna jaoks ainuke reaalne tööriist ülevaate saamiseks ettevõttes toimuvast.