Vastupidi – tehakse varasemast rohkem, lihtsalt selle doteerimise allikad on muutumas. Raha on vähem ja palgalised fotograafid peavad tegema imet iga päev, sest kahe kuu asemel tuleb lugu teha kolme nädalaga. Nii on see vähemalt mujal maailmas.

Meil on fotoajakirjandusel paratamatult alati olnud natuke teine kontekst. Meil pole suuri agentuure, mida kinni panna, ning meil on puudunud ka kuldsele ajastule omistatavad visuaalsed sümboolid, omad elvised ja thatcherid, keda hingehinnaga maailmale müüa.

Nii et väike Eesti ei allu õnneks trendile. Kunagi varem pole meil ilmunud kahte fotoajakirja samal ajal nagu praegu (Cheese’i kõrvale tuli kevadel Positiiv). Ja suvel leidis aset ajalooline sündmus – saime Pressifotograafide liidu. Seda pole sugugi vähe.