Adblock Plusi looja: reklaamile toetuvad veebilehed surevad välja
Pole saladus, et erameedia üldiselt vihkab veebireklaami blokeerivaid vidinaid, nagu Adblock Plus, Adblock ja uBlock. Põhjus on raha. „Häiriva väljanägemisega reklaami“ blokeerimine tähendab, et reklaamitellijad jäävad ilma potentsiaalsetest klientidest ja enam ei taha reklaami tellida. Tasuta sisu edastavale meediakanalile lööb see eelarvesse lahmaka augu.
Info eest maksmine tundub võõras ja tülikas, lugejad on harjunud tasuta sisuga. Lisaks heidetakse meediakanalitele ette maksumüüri kohmakust, kõikuvat kvaliteeti ja uudistest saadavat vähest reaalset kasu.
Seega, reklaam näib olevat ülivajalik, et veebimeedia end ära elataks. Aga mida ütleb vastaspool, Adblock Plusi looja Wladimir Palant? See on tema esimene intervjuu Eesti meediale. Vähe sellest: Adblock Plusi töötajaid hämmastas, et muidu meedia tähelepanu ülihoolsalt vältiv Palant üldse intervjuuga soostus.