Näituse idee algpunktiks on umbes 300 pilti 20. sajandi alguses tegutsenud ja tänaseks unustatud Eesti kunstnikult Emilie Rosalie Saalilt, kes maalis troopilisi taimi Hollandile kuulunud Ida-India saartel, kus elas ja reisis koos abikaasa Andres ­Saaliga aastatel 1899–1920. Lähtudes Saali isikust ja tema loost, loovad näitusele uued teosed Tallinnas elav kunstnik ja dokumentaalfilmide režissöör Kristina Norman (40), kes esindas Eestit ka 2009. aasta Veneetsia biennaalil projektiga „Järelsõda“, ja Iraani juurtega kunstnik Bita Razavi (37), kes jagab oma elu Helsingi linna- ja Eesti maakodu vahel.

Emile Rosalie Saali litograafia „Michelia Campaca“, u 1910, uuesti prinditud 1995.
Norman ja Razavi esitavad oma teostega praegu maailmas ja Eestis olulisi küsimusi poliitika, ühiskonna, kultuuri, soo, rahvusidentiteedi ja globaalsete protsesside kohta. Projekt peegeldab omavahel põimunud ajalugude, „võitjate“ ja „kaotajate“ suhteid ning nende mõistmise keerukust ja mitmetahulisust.

Veneetsia biennaali Eesti paviljoni konkursile laekus tänavu rekordilised 38 kunstiprojekti. Nende seast valiti teise vooru välja viis kunstiprojekti, mida arendati edasi kahe kuu jooksul. Projekti „Orhideliirium. Isu külluse järele“ valis välja žürii koosseisus Eesti paviljoni komissar ­Maria Arusoo, KKEKi nõukogu esindaja Sirje Helme, 2015. aastal Eestit Veneetsia bien­naalil esindanud ­Jaanus Samma, Kultuuriministeeriumi esindaja Maria-­Kristiina ­Soomre ning välisekspertidena Berliini näitusemaja SAVVY Contemporary kunstiline juht Antonia Alampi, Chicago kunstiinstituudi moodsa ja kaasaegse kunsti kuraator Hendrik Folkerts ja Berliini kunstikeskuse KW juhataja Krist ­Gruijthuijsen. Viie sekka jõudsid lisaks võitjatele Flo Kasearu, Edith Karl­son ja Merike Estna ning Alfredo Cramerotti kuraatoriprojekt Paul Kuimeti ja ­Sarah Entwistle’iga.

Eesti paviljoni näitus avatakse 2022. aasta aprillis Veneetsias, kus Eesti on kutsutud külla Hollandi ajaloolisesse paviljonihoonesse biennaali peaalal Giardinis. Eelmisel Veneetsia kunstibiennaalil esindas Eestit Kris Lemsalu isikunäitusega „Birth V – Hi and Bye“ ja toona asus paviljon Giudecca saarel.