13.04.2022, 00:05
Digitaalse moe loojad liigutavad juba praegu suuri summasid
Kas Metaverse’is sündinud digitaalne mood hakkab vaikselt obskuursuse piiridest väljuma? Arutleb Anne Vetik.

KES MUDIB METAVERSE’I SUUNDA?: Seda, kas perekond Kardashianitel on ka Metaverse’is kohta, näitab lähitulevik. Pildil luksusmoemaja Balenciaga reklaam New Yorgis Times Square’il, peaosas Kim Kardashian.
Foto: Guerin Charles / Vida Press
Kunagi lugesin ulmekirjanduse grand old man’i Roger Zelazny raamatut „Donnerjack“ ja unistasin sellest, kuidas kolin AI genereeritud maailma nimega Virtu, hakkan superkangelaseks ja elan igavesti. Möödas on kümme aastat ja palun väga – õõvastava reaalsuse eest annab põgeneda Metaverse’i, Virtu kahvatusse, väga kahvatusse koopiasse. Või siis alles järelküpsevasse eelkäijasse. Ja kas õõvastava reaalsuse pinnalt saabki üldse luua mitteõõvastavat või vähemasti mitte piinlikult tobedat virtuaalset maailma?