Artikkel põhineb Barbi Pilvre loengul „Universaalsus ja kultuurilised erinevused: miks naisekujutis meedias ajale vastu peab?“

„Sanna Marin näitas Eestis iseloomu,“ kirjeldas Õhtuleht Soome peaministri hiljutist visiiti isalikult, otsekui oleks tegu turtsaka murdeealise plikaga. Nii kommenteeris ajakirjanik Marini vastust Eesti siseministrile Mart Helmele, kes oli mõni aeg tagasi rääkinud tema kui müüjatüdruku karjäärist. „Iseloomu näitab“ eestikeelses väljenduses tuline tõuhobune, kes tagant üles lööb, kui teda valjastada, või ka ennustamatu sügistorm, mis on kontrollimatu, lõpuni seletamatu ja tuleb allutada inimmõistusele.

Hiljutisel Praxise seminaril naistest poliitikas rääkis poliitik Kaja Kallas, kuidas valimiste eel soovis üks väljaanne peaministrikandidaate tutvustada. Kui Jüri Ratas pidi andma intervjuu, siis Kallaselt paluti, et ta valmistaks tordi – sest sellest saaks toreda pildiga loo. Ikka ja jälle leiavad kajastamist Eesti presidendi Kersti Kaljulaidi rõivad, varasügisel arutati pikas artiklis seda, kui palju need on rahva rahakotile maksma läinud. Vastuseks mainis president Eesti Ekspressi ja Äripäeva oktoobrikuisel juubeliüritusel pärast tervitust, et kannab Montoni kleiti, hind 75 eurot.

Avalehele
9 Kommentaari
Loe veel: