Fotokollaaž

Pole saladus, et erameedia üldiselt vihkab veebireklaami blokeerivaid vidinaid, nagu Adblock Plus, Adblock ja uBlock. Põhjus on raha. „Häiriva väljanägemisega reklaami“ blokeerimine tähendab, et reklaamitellijad jäävad ilma potentsiaalsetest klientidest ja enam ei taha reklaami tellida. Tasuta sisu edastavale meediakanalile lööb see eelarvesse lahmaka augu.

Info eest maksmine tundub võõras ja tülikas, lugejad on harjunud tasuta sisuga. Lisaks heidetakse meediakanalitele ette maksumüüri kohmakust, kõikuvat kvaliteeti ja uudis­test saadavat vähest reaalset kasu.

Seega, reklaam näib olevat ülivajalik, et veebimeedia end ära elataks. Aga mida ütleb vastaspool, Adblock Plusi looja Wladimir Palant? See on tema esimene intervjuu Eesti meediale. Vähe sellest: Adblock Plusi töötajaid hämmastas, et muidu meedia tähelepanu ülihoolsalt vältiv Palant üldse intervjuuga soostus.

Kas sa oskasid oodata reklaamiblokeerijate menu?

Mäletan, kui AdBlocki looja Henrik Aasted Sørensen kiitles, et tema toode on Mozilla Firefoxi populaarsuselt kuues vidin. Mina vastasin: „See võib olla kõige populaarsem vidin, kui me arendame seda õigesti.“ Edu polnud ootamatu.

Avalehele
4 Kommentaari
Loe veel: