Eestlaselegi teada-tuntud argumendid asutuste poolt olid, et alati on tasuta olnud. Sõimul ei olnud otsa ega äärt. Kui avalikkuse ees lõpuks mainiti, et põhjuseks on osaline isemajandamine ning et tahetav summa ei olegi eriti suur, hakkas enamikul kisakõridel lihtsalt häbi.

Kui mõndade seni tasuta olnud asjade eest peab Taanis kukrut kergitama, siis osa asju on siin puha muidu. Hetkel on Taani suuremates linnades tasuta ajalehtede uputus. Eestisse väikses mahus jõudnud tasuta ajalehe nähtus on siin võtnud üüratud mõõtmed. Kui tasuta saab, siis ikka võetakse. Isegi võtan lehe või kolm näppu, kui linnas ringi käin. Teinekord jäävad nad lugemata koti põhja, aga sellest pole hullu - tasuta saadud ju!

Suurest konkurentsist tingituna hakkas Metro Expressen end Kopenhaagenis tasuta välja andma lausa kaks korda päevas. Et inimestel hommikul tööle minnes ja pärastlõunal koju minnes ikka midagi uut lugeda oleks.

Äsja teatasid kolm niisugust lehte, et nemad hakkavad ka koju postkasti tasuta tulema. Tasuta või mitte, aga nuriseda võib ju alati. Nüüd kardavad taanlased, et nad upuvad ajalehepaberisse. Juba on postkastidel sildid "Palun mitte tasuta ajalehte". Kui hakata loetlema, mida kõike postkasti ei või toppida, võib see nimekiri siin venida vägagi pikaks. "Palun mitte reklaami"-sildi asemel tuleb taanlastel Eestist eeskuju võtta, kus see mure on juba lahendatud sildiga "Ainult tellitud post".

Kummalisi asju juhtub siin veelgi. Århusi on tehtud uus modernse kunsti muuseum Aros. Kõik oleks ilus ja tore, kui vaid muuseum nii populaarseks ei oleks saanud. Viimastel kuudel on tolle juhatus ahastuses, kuna suure arvu vaatajate tõttu ei kasva mitte kasum, vaid eelarve puudujääk. Põhjus - pikendatud lahtiolekuaegade tõttu tuli kulutusi personalile ning elektrile suurendada. Siinkohal peaks ka vist eestlastel soovitama moodsa kunstiga uues Kumus mitte liialdada, et muuseumi pankrotti ei läheks. Nali naljaks, aga õnneks on viimastel päevadel kuulda, et riik aitab siiski selle laheda muuseumi totrast olukorrast välja.

Lõpetuseks üks pikantne näide taanlaste vabameelsusest. Århusi iga-aastase kultuurifestivali Århus Festuge teemaks on sellel aastal naised. Kogu üritus, mis leiab aset 1.-10 septembrini, kannab nime "Womania". Logoks sai kolmnurk. Eks mõelge ise välja, millist naise kehaosa see sümboliseerib. Vastupidi logo teinud reklaamifirma juhile ma seda avalikult välja ütlema ei hakka.