Juba 25 aastat õhus püsinud firma on välja arendanud ulatusliku sihtkohtade ämblikuvõrgu, mis hõlmab pea kõiki tähtsamaid puhkusepaiku ja lennuvälju Vahemere kallastel, Põhja-Aafrikas, Lääne-Euroopas ja üle kogu Saksamaa. Lennule registreerimisele Tegeli lennujaamas kulus mul täpselt kaks minutit. Siiras ja viisakas blond sakslanna tagas mulle lennukis koha, mida soovisin, pigistas silma kinni mu paar kilo ülekaalus oleva käsipagasi koha pealt ja manitses õigel ajal väravas olema. Pardale jõudes tervitati reisijaid šokolaadikommide ja suure ajakirja-lehevalikuga. Meestele poliitika- ja sporditeemalisi, prouadele läikiv Cosmopolitan.

Fokker 100 tüüpi lennuk polnud kahjuks mitte kõige uuem ja lõhnas natuke pesemata sokkide järele. Sama lõhn, mida me mäletame Aerofloti sisemaistelt lendudelt möödunud sajandil. Seoses ühe stardiraja sulgemisega hilines väljalend ligikaudu 15 minutit, kuid piloot seletas olukorra reisijatele mõnusa huumoritooniga ära, palus kenasti vabandust ning lubas kaotatud aja õhus tasa teha. Ja tegi ka, nagu hiljem selgus. Maandusime kella pealt.

Nagu ma tolle lennukompanii koduleheküljelt lugenud olin, pakub Air Berlin oma lendudel siiamaani tasuta pruukosti, aga sellelt, vaevalt tund aega kestvalt reisilt Amsterdami ma palju ei oodanud. Lähilendude City shuttle Euroopas on ju nagu marsruuttakso! Seda suurem oli üllatus, kui serveeriti koorejuustu ja salaamilõike hapukurgisalati ja majoneesikastmega värskelt küpsetatud ciabatta-leiva vahel. Juurde suur valik mahlu, karastusjooke ja kohvi. Alkohol oli, tõsi küll, tasuline – õlu maksis 2, vein ja kangem kraam 3 eurot. Võtsin mineraalvee ja pudelikese Itaalia vahuveini prosecco’t. Minu ääretult ­võluv, Barcelonasse teel olev toolinaaber tegi sama valiku ja proovisime tutvust teha. Kahjuks olid mul aga Berliinist saadud külmetuse tõttu kõrvad lootusetult lukus, niisiis piirdus see tutvus vaid kahepoolse mõistva naeratamisega ja žestidega. Vaid 10 minutit enne maandumist kimas lennukisalongist läbi ka pardapood, kus pakutav kaubavalik oli suurem kui mõnel mandritevahelisel lennul.  

Air Berlin on koostöös mitmete lendavate ja mittelendavate äripartneritega välja töötanud soodsa, omaenda boonuspunktide programmi ning opereerib suuremalt jaolt elektrooniliste piletitega. Lisainformatsioon ja piletite broneerimine: www.airberlin.com.

Seega, üldmulje sümpaatne, praktiline, asjalik firma. Hindeks paneks 5 miinus (miinus on selle kerge sokihaisu eest).

Marsruut: Berliin (Tegel)-Amsterdam 

Aeg: 18. oktoober 2005 

Klass: Turist. Äriklass puudub

Hinne: 5-