Hotellimaailma Pizza Hut
Best Western reklaamib end kui maailma suurimat hotelliketti - www.bestwestern.com-lehele sattunu saab enam-vähem esimese asjana teada, et seda brändi on otsustanud kasutada 4200 majutuskohta 80 riigis. Kui võtta arvesse asjaolu, et kõik need Best Westernid kuuluvad iseseisvatele omanikele, ei maksa liiga ühtlast taset sellelt tänavu 60aastaseks saanud ketilt oodata.
See võib olla positiivne. Nii osutub näiteks Londoni Hyde Parki läheduses olev Best Western John Howard kitsaste treppide ja väärikate vaipadega antiigihõnguliseks hooneks, kus vannitoa- ja kapiuste sulgemiseks on ette nähtud kasutada puukiilude abi. Hommikusööki - Inglismaale kohaselt peamiselt peekonit, ube ja rasvaseid sealihavorstikesi - serveerib ajaloolises keldrirestoranis trobikond kelnereid.
Ja see võib olla negatiivne - mõni nädal hiljem väisatud Toronto Best Western Carlingview paikneb ilmetus kolmekorruselises uusehitises, mis tundub lennujaamalähedasele tühermaale olevat maha pillatud ülelennanud UFO poolt. Üheksadollarine hommikueine seisab koos peamiselt maisihelvestest ja sünteetilisest puuviljamahlast ning ainsa põneva detailina jääb meelde idaeuroopa päritolu koristajanna, kelle tung toad varakult päevakorda saada seljatas mõlemal hommikul uksele riputatud "do not disturb"-sildi.
Peamiselt kolme- ja neljatärnihotelle koondavat Best Westerni võiks võrrelda Pizza Hutiga - see on globaalne ja veidi pidulikum kui McDonald's, kuid kindlasti mitte ka elamusrestoran. On positiivne, et Best Western on tohutust arvust hotellidest hoolimata suutnud maksma panna teatud ühtsed standardid, alustades vannitoa miniseepidest (mis tunduvad olevat vanaemalikult kassikuldsete kirjadega igas maailmanurgas) ning lõpetades kiire internetiühendusega (mida pakutakse alates 1. jaanuarist 2006 igas Best Westernis, v.a Austraalias). Miinuspoolele jääb kindlasti nõrk püsikliendiprogramm Gold Crown Club International, mille vähesed plussid - näiteks kogutud punktide mitteaegumine - on diskrimineerivalt kättesaadavad vaid Põhja-Ameerikas elavatele liikmetele.
Eestis on
hetkel kaks Best Westerni - Tallink Tallinnas ja Pärnu Pärnus -, kuid
kuivõrd www.bestwestern.comi broneerimissüsteemi on juba sisestatud
ka Haapsalu ja Tartu, on ilmselt oodata laienemist ka nendesse linnadesse.
Küllap on tuntud nimi soolast hinda väärt - Best Western ei tee
saladust, et näiteks USAs maksab brändi kasutuselevõtt
hotelliomanikule ühekordselt 3000+32 000 dollarit, millele lisandub
aastamaks - näiteks 99 toaga hotelli puhul
47 858 dollarit.