Tänu uuele avatud marsruudile on Kiivi lennukid esimesed ja ainukesed, millega on võimalik lennufirmat vahetamata ümber maailma lennata, ja seda mõlemat pidi. Meie valisime seekord vastupäeva lendamise.

Turvakontroll Heathrow's võtab tänu põhjalikkusele julgelt tunni. Terrorihirmus Ühendkuningriigi sisserännanutest alamad teevad omad tööd ülima põhjalikkusega. Olles veendunud, et meie käsipagas ei sisalda üle 50 ml vedelikke ja kõik, mis vähegi geeljas, on pakitud 1 liitri suurusse minigripi kilekotti, lubab tumedat verd tolliametnik meid lahkelt lennukile.

Boeing 747, mille sinist saba ehib valge Air New Zealandi logo, mõjub usaldusväärsena, nagu ka meeskond, kus teiste seas stjuuarditeks 60. eluaastates meesterahvad, kes tundusid oma töös vägagi professionaalsed. Esimese lennu ehk "virgin flighti" puhul kingiti reisijatele Air New Zealandi logoga märkmikud, kuhu pardale kutsutud kalligraafid soovijatele nende nimed mandariini keeles sisse kirjutasid. Air New Zealand kasutab uuel liinil spetsiaalselt ümberehitatud Boeing 747 ja 777, millel istmevahe 84 cm, iga istme seljatoes multimeediakeskus, kus võimalik valida 40 filmi, hulga muusika ja arvutimängude vahel. Enamik filme olid samad, mis Eestis parasjagu kinodes jooksevad.

Teenindus marsruudil London-Hongkong oli tõesti super. Stjuardessid ja stjuuardid tegid oma tööd kiirelt ja sõbralikult, ilma võltsi "keep smilinguta". Tellitud eritoit saabus enne üldist toitlustamist, menüüs oli kaks valikut: pekingi part ja lammas. Jookide valik oli mitmekesine ja seda ka alkoholi osas. Loomulikult oli kõik tasuta, kusjuures pearoad tundusid üllatavalt maitsvad - nagu lennunduse kuldaegadel. Ainus tagasilöök oli lastetoiduga, mida poeg keeldus söömast - pidi olema maitsetu ja rasvane. See eest minu lammas läks väga kiiresti poisi kõhtu, nagu ka jäätis, mida enne magamajäämist pakuti.

Kaheteisttunnine lend möödus pea märkamatult - mitmed head filmid jäid veel vaatamata. 5aastane Ken oli kogu öö ärkvel, kasutades aega multikatele ja arvutimängudele.

Kolm päeva hiljem Hongkongis läbitav turvakontroll on palju leebem kui Londonis. Taas kord tervitas meid juba tuttavates hallides kostüümides-ülikondades meeskond. Teenindus oli võrdväärne eelmisel marsruudil kogetuga, kui välja arvata vahejuhtum ettetellitud eritoiduga, mis eksikombel anti kõrvalistmel olnud marokolasele. Hiljem loomulikult vabandati ja asendati see söök äriklassis pakutud kalaroaga.

Piiriületamine Aucklandis võttis pisut aega. Neljakümnendates proua passikontrollis tahtis olla veendunud, et me ei plaani emigreeruda, ning küsis võimalikke tõendeid selle kohta. Air New Zealandi ümbermaailma reisi piletid olid piisav tõestusmaterjal.

Lendu Aucklandist LAsse opereerib Boeing 777. Lennukisse jõudes selgus, et see lend on suhteliselt tühi, mis võimaldas meil kõigil kolmel eraldi kolmeistmelised read hõivata ning öine lend maha magada. Söök ja teenindus oli taas suurepärane. Los Angeleses läks piiriületamine tunduvalt lihtsamalt kui Aucklandi jõudes.

Viimane lend marsruudil Los Angeles - London väljub päevasel ajal spetsiaalsest Air New Zealandi terminalist. Seekordne meesk ond oli suhteliselt noor, võrreldes seninähtu ga. Ka purser oli vaevalt kolmekümnene.

Ei tea, kas meeskonna nooruse või meie lennutüdimuse tõttu, kuid tundus, et seekordne teenindus jäi senikogetule alla.

Kokkuvõtteks võin öelda, et ümber maailma lendamise kogemus Air New Zealandiga on seda ettevõtmist väärt hea teeninduse, suurte istmevahede ning lennu ajal pakutava meelelahutuse pärast, mis on äärmiselt suur kontrast Euroopa firmadega, kes oma kokkuhoiupoliitikaga on vindi üle keeranud.

Piletite hind koos lennujaamamaksudega oli 18 000 Eesti krooni täiskasvanule, 15 000 lapsele. Piletid ostsime Air New Zealandi kodulehelt http://www.airnewzealand.co.uk/ , need saadeti meilile e-piletina.