Marsruut: Tallinn-Helsingi
Hinne: 3
Helsingi
ja Tallinna vahelise laevaliikluse uudislaev Superstar oli seoses kevade
tulekuga mul seni veel külastamata. Katamaraanid liiguvad kiiremini!
Aga siis tuli tuul, mis pani väiksemad alused kai äärde
kükitama. Nägin, et Tallinkil on väljumas Superstar, ja
läksin huviga uue laevaga laineid kündma.
Tavakohane
trügimine terminalis ja piirivalvureid asendavate moodsate piletile kantud
triipkoodi lugejatega toimuv käteväänamine seljataga,
lähenen laevale ja tunnen õhus midagi kummalist. Nuusutan veel...
jaa-hah, see on ju sitahais. Vaatan kriitiliselt enda ees lapsevankrit
lükkavat noort ema, kuid hoian ennast tagasi ja siiski ei mühata
midagi lapsepiinamise ning mähkmevahetamise tervislikkuse kohta.
Õnneks!
Hais ei olnud pärit sugugi mitte lapsevankrist.
Oh ei, see valgus välja laeva sisemusest. Hoopis superstaaril olid
mähkmed vahetamata! “Huvitav, kas tõesti see uus laev
kõigub merel nii kohutavalt, et kõik eelmise reisi reisijad
oksendasid?” mõtisklesin omasoodu murelikult, sest teadsin, et
järgmise kahe tunni vältel pole kuhugi põgeneda.
Merel selgus, et vaatamata tuulele mingit kõikumist küll tajuda
ei olnud. Sama stabiilne kui laevatekk jalge all oli aga ka hais. Ainsaks
pelgupaigaks tundus olevat à la carte restoran.
Olgugi et
reaalselt jagas restoran ümbrusega sama õhuruumi, oli seal haisu
hoopis vähem.
See oli ka ainus mõnus asi seal. Nimelt
on üksi sõites laeva restoran pigem piinapink. Tallinki koomiline
koonerdamine tuleb seal lausa iroonilisel moel esile. Söögi
kõrvale veini saab vaid pudeliga ja üksi terve pudeli
ärajoomine on ka minu jaoks veidi liiast. Eriti veel olukorras, kus sama
veini juurde sobilikke käike menüüs tegelikult pole. No olgu, ma
mõistagi liialdan veidi, kuid kelneri ettepanek juua restoranis klaasiga
pakutavat “laevaveini” tekitab mul iga kord soovi hakata peaga
vastu lauda taguma. See on tõeliselt loll soovitus tõelistele
puupeadele.
Sama veini saab restorani ukse tagustes
söögikohtades tükk maad odavamalt ja laeva poes on hind veelgi
madalam. Täpselt samad veinid on valikus juba üle aasta,
mistõttu on nad ka korduvalt maitstud. Kurvastusega peab tõdema,
et ega söögiga nad tegelikult eriti hästi kokku ei sobi.
Otsustasin seekord haisupelgupaigast siiski viimast võtta ja
tellisin veinipudeli, supi, prae ja magustoidu ning kohvi. Uue laevukese
titevarbad tahtsid ju kastmist.
Loomulikult esimest valitud veini
ei leidunud, kuid tühja kah, leidsin järgmise. Kogritsasupp oli
väga hea ja siis tuli praad. Palju ei puudunud, et oleksin naeru
kätte lämbunud – taldriku põhja kattis
kollakas-pruunikas löga (sinepikaste), mille sees hulpisid rohelised
tükikesed (läätsed), ning hallikas-punakas vorstijupp
(lõhevorst) koos valkja kalatükiga (paltus) olid sinna sisse
lörtsatud. Äkki oli see haisust tüdinud kokapoiste
olustikukriitiline kulinaartaies?
Soovitaks Tallinkil soojalt minna
Viking Line’i Turu-Stockholmi liinile õppereisile. Eile
käisin nendega Ahvenamaal: laeva restoranis pakutakse hetkel
viiekäigulist asparaaguse menüüd, millele võib valida
lisandiks viiekäigulise veinidegustatsioonimenüü. Või
siis saab Tapasbaarist tellida 10 euro eest kolme tapase valiku koos klaasikese
veiniga.
Samas on Superstar huvitava ülesehitusega ja
ruumiprogramm erineb oluliselt Soomes valmistatud laevade vertikaalis kolmele
korrusele laiali paisatud labürintidest. Superstaril on põhiline 9.
tekk,
mis kujutab ühtset looklevalt voolavat reisijateruumi, mille
külgmistes soppides on baarid, söögikohad, lastenurgad jne.
Lisaks on vööris läbi kolme teki kõrguv showbar, milles
istumiseks on aste-astmelt terrassidena tõusvad loožitaolised
moodustised otsevaatega merele ja esinejatele (ahtris on teine kahekorruseline
klaaslaega baar, mis ulatub otsaga suitsetamiseks kohandatud
päiksetekile).
Ülesehitus tagab ka kajutite hea
eraldatuse, mis on väga oluline. Näiteks Stari puhul on eraldatus
täiesti olematu ja see tekitab probleeme (võtad kajuti ja siis
tulevad selle ukse taha vaibale aelema joomased ja räuskavad
tüübid).
Veidral kombel on rootsi laud paigutatud kuhugi
salajasse nurgatagusesse ja à la carte on show-baariga külgnev ning
akustiliselt liituv. Veelgi selgemaks puuduseks disaini osas võiks
pidada laeva sisenemisaula klaustrofoobilist kitsust ja mitmeharulisust.
Reisijad hiilivad sealt läbi nagu hirmunud lapsed ja sattuvad ootamatult
otse show-baari lava rolli täitvale kohale.
Seal selgub, et
edasi tuleks ronida kaks korrust mööda treppi, mis
“kaljakärude” ja “mägrakoertega” ei
õnnestu, ja nii pööratakse ots ümber lifti leidmiseks ja
trügitakse häbelikult (või räusates) vastuvoolu.
Palusime kommentaari Tallinkilt ja firma pressiesindaja Luulea Lääne vastas:
;Probleemi põhjuseks on tehnilise konstruktsiooni viga, mille;kõrvaldamiseks paigaldatakse laevale täiendavaid;konstruktsioonielemente.
;Hetkel laeval antud tööd juba käivad ning hiljemalt käesoleva nädala lõpuks peaks probleem olema kõrvaldatud.
;Vabandame reisijate ees ebamugavuste pärast.
;Probleemi põhjuseks on tehnilise konstruktsiooni viga, mille;kõrvaldamiseks paigaldatakse laevale täiendavaid;konstruktsioonielemente.
;Hetkel laeval antud tööd juba käivad ning hiljemalt käesoleva nädala lõpuks peaks probleem olema kõrvaldatud.
;Vabandame reisijate ees ebamugavuste pärast.