Erakogu

Dubais on Emiratesi kasutuses terve 3. terminal ning just äsja on siin valminud eraldi osa spetsiaalselt A380-te jaoks. Esimese klassi reisijatele mõeldud ootesaal on suur ja avar ning paljude ajaveetmisvõimalustega. Loomulikult kuuluvad siia korralik à la carte restoran ning timeless spaa, lisaks Grand Cru veinikelder. Internet on tasuta, kuid Araabia Ühendemiraatides tuleb arvestada, et osa meile harjumuspäraseid teenuseid võivad olla blokeeritud ja üllatusi võib tulla lahendustes, mis nõuavad meie ID-kaardiga autentimist.

Kliendi poole pöördutakse lennuki pardal eranditult nimepidi (sama ka lounge’ides). Kui mõni reisijatest ei peaks aga soovima vestelda, tehakse ka selle kohta reisijaprofiili juurde vastav märkus ning rohkem kallist kundet ei tülitata.

Pardaleminekul kasutavad lennujaamades, kus see on vähegi tehniliselt võimalik, esimene ja äriklass turistiklassist eraldi väravat, tagamaks kiireimat ning mugavaimat pardalesaamist. Igale esimese klassi reisijale kuulub A380s, aga ka B777 ja enamiku teiste EK lennukite pardal luksuslik sviit, mis paigaldatud 1+2+1 asetusega. Privaatsust hinnatakse kõrgelt ning esimese klassi reisijad teineteisegagi eriti kokku ei puutu. Kujunduses domineerivad väärispuidu ja kulla toonid ning istme asendite muutmine, kuid ka sviidi uste sulgemine-avamine, akende pimendamine või valgustuse reguleerimine on lisaks tavapärastele nuppudele võimalik ka iPadi-taoliselt juhtmevabalt seadmelt. Ühe omapärase lisana on reisija kaustuses ka nupuvajutusega istme käetoest tõusev-langev minibaar.

Reis omandas personaalse mõõtme, kui pärast seda, kui olin end lennukis sisse seadnud, avas minu sviidi ukse blond kaunitar, kes puhtas eesti keeles mu lugemiseelistuste kohta päris. Emakeelne teenindus ühe maailma suurima lennufirma pardal on väga meeldiv ja haruldane kogemus. Haruldane, tõsi, ka personali jaoks – ma olevat eestlannast stjuardessi senise 5aastase karjääri jooksul esimene rahvuskaaslasest klient. Lennusaatjate kohta saab ainult kiidusõnu öelda. Pardapersonali on suure A380 peal 26 stjuardessi-stjuuardit + koristaja, kes kaks Shower Spa ruumi ning tualetid korras hoiab.

Lisaks värskelt pressitud mahladele ja araabia kohvile rõõmustavad reisijate maitsemeelt ka šampanjad 2003. aasta Cuvée Dom Perignon ja 2004. aasta Veuve Clicquot Gold Label Vintage Brut. Nii puna- kui valget veini on esimese klassi veinimenüüs neli, kusjuures eraldi äramärkimist väärivad 1994. aasta Chateau de Beaucastel ning 2008 aasta Clos Blanc de Vougeot 1er Cru Domaine de la Vougeraie. Loomulikult ei puudu ka kokteilid ega kangemad napsid. Menüü, mis ulatatakse kenasti nahksete kaante vahel, sisaldab koguni 23 valikut. Isutekitajate hulgas on kindel koht klassile traditsiooniliselt kaaviaril, mida serveeritakse külluslikult.

Emiratesi A380d on ainsad reisilennukid, kus duši all käimise luksus kättesaadav. Õdusa, kuid samas luksusliku interjööriga spaaruum on mõnusa põrandaküttega. Loomulikult pakutakse kallile kundele ka kõikvõimalikke kreeme-šampoone-palsameid, kuid kuna vee kaasavedamine on omajagu ressursimahukas, on veemõnude nautimine ajaliselt piiratud ja iga seanss sisaldab kokku viis minutit vett. Kui jätkulendude vahele jääb üle kuue tunni, pakub Emirates oma preemiumreisijatele tasuta majutust, transfeere, toitlustust ning ka tasuta transiitviisat, mis Eesti passi omanikule paraku Ühendemiraatides vajalik. Majutus on viietärnihotellides, milleks minu stop-over’i puhul osutus Le Meridien, kuid väheke pikema pausi nautijatel on olnud võimalus nautida ka näiteks maailma kõrgemais hooneis asuva Armani hotelli külalislahkust. Emiratesi äriloogikaks tundub olema kundede ülemeelitamine vana Euroopa firmadelt, nagu British Airways, KLM, Air France ja Lufthansa.

Pakkudes tipptasemel teenindust, luksuslikult sisustatud lennukeid ning oma võistlejatest kordades madalamat hinda, see ka üsna hõlpsalt õnnestub. Kui minu poolt ühe kampaania raames ostetud pilet Saksamaalt Hongkongi maksis veidi üle 2000 euro, siis ka tavahind sellele marsruudile on veidi pealt 5000 euro edasi-tagasi ehk üle kahe korra odavam õhtumaa firmadest. Samuti räägib selle lennufirma valimise kasuks asjaolu, et lendamine nendega on turvaline nii tehniliselt (vägagi noor lennukipark) kui ka inimfaktori tõttu – Euroopa firmasid paha unenäona kummitavatest streikidest ei ole Araabia lennufirmade puhul kuulda olnud. Kogu Emiratesi personal, kellega kokku puutusin, alates autojuhtidest ja check-in’i töötajatest ning lõpetades lennupersonaliga, olid oma töö ja tööandja üle silmanähtavalt uhked.


Lennufirma: Emirates

Marsruut: München-Dubai-Hongkong
Klass: esimene
Aeg: november 2012
Hinne: 5+