Facebook

“Ohtlik asi on uksest välja minna,” ütleb Tolkieni “Sõrmuste isandas” Bilbo Frodole. “Sa astud teele ja kui ette ei vaata, pole sugugi kindel, kuhu sa välja jõuda võid.” Kuid Facebookis reklaamkarjatuse “Reisiks kaugele” all soodsaid lennudiile vahendada lubanud Reisiks OÜ kapituleerumine endale võetud kohususte ees tuletab meelde, et teeleminekuks valmistumine sisaldab samuti riske, kuigi sootuks teistsuguseid. “Üks Reisiks esindaja oli Riina Lepalaan, kelle reisifirma Think Green Company vastu esitati aasta tagasi politseile 59 avaldust seoses kelmusekahtlusega,” kirjutas Postimees mõned päevad tagasi. “Eestis [on] hämmastaval hulgal kergeusklikke, kellel lülitub mõistus välja samal hetkel, kui näeb mõnda sooduspakkumist,” nentis portaali trip.ee üks asutajaid Veigo Kell.

Kuid Bernard ­Madoffi stiilis püramiidskeemi ohvriks langenuile ei too hiline targakssaamine tagasi ei saamata jäänud reise ega ilmselt mitte ka nende eest makstud raha.

Ma pole sugugi seda meelt, et reisiagente, ka väikseid ja alternatiivseid – neil on suurtegijaist sageli rohkem põhjust ka heas mõttes kreatiivsemad olla –, peaks tingimata umbusaldama, kuid olukord, kus reisientusiastid väikses riigis teist korda sama isikuga seotud reha otsa astuvad, karjub vajaduse järele kasutada enne alustavale reisivahendajale pangaülekande sooritamist internetti ka vähemasti mingigi tausta­uuringu tegemiseks.

Seni kuni Tarbijakaitse ja politsei asja menetlevad, võivad Reisiks Kaugele ohvrid leida veidi lohutust Facebooki-grupiga “Maailma parim bronnide müüja Riina Lepalaan” liitumisest (https://www.facebook.com/groups/178862015639255/). Tõsi, ööl vastu teisipäeva “meeldis” veel märksa rohkemaile – koguni 13 637 inimesele – Reisiks Kaugele Facebooki-külg. Ja mis seal imestada: ikkagi nii head hinnad ja juurde lasuursinine pilt troopilisest saarest ka veel.