SÕIDAB TASUTA: ei mingeid kontrolöre, ei mingeid pileteid. Argo Ideon / Eesti Ekspress

Metromoveril on kolm liini - põhjapoolne Omni ja lõunapoolne Brickelli liin, mis kohtuvad omavahel keskmisel ringliinil. Jaamad on umbes iga kahe kvartali järel, ning neid on kokku 20. Olemas on ka ühendus linna "tavalise" metrooga, mis kannab nime Metrorail.

Linna külaliste ning miks mitte ka kohalike jaoks on oluline nüanss, et Metromoveril sõitmi­ne on tasuta. Jaama sisenedes tervitab rõõmus silt No fare required. Võiks arvata, et mis on tasuta, see leiab agarat kasutust ning suhteliselt väikesemõõdulised vagunid on pungil täis. Tegelikkus näitas vähemalt juuni algul hoopis teistsugust pilti. Vagunid on üsna tühjad. Reisi­jaskond koosneb väga mitmekesisest seltskonnast - ilmselt sõidab sellega osa ­kehvemal ­järjel inimestest, suurte büroohoonete vahel liikuvad valgekraed, huvilised turistid ning ka kiivrites ja tööriistu kandvad ehitajad, sest ­Miami downtown'is ehitatakse hoogsalt, kusjuures suur osa neist ehitustandritest võiks Eestisse paigutatuna pretendeerida riigi suurima rajatise tiitlile.

Miami kesklinna automaatrongi võib näha ka kinolinal - filmis Bad Boys 2 toimub ühes Metromoveri vagunis sõidu peal äge politseinike ja kurikaelte kätš. Tegelikkuses on sõit aga turvaline. Õhtupimeduses leidub jaamades tihti ka korda valvav ning sõitjaid juhendav heledas mundris politseinik.