.

Eesti ühe vanima reisibüroo Baltic Tours broneerimismootor lennujaam.ee üllatas kliente asjaoluga, et Tallinnast väljuva lennu otsijaile pakuti võimalust valida tervelt kolme lennuvälja vahel. Süsteemi eelistuseks oli sealjuures obskuurne lennujaam Pirita Harbour IATA-koodiga QUF, kust kurvastavalt ei välju küll ühtegi liinilendu. Sama eduga võib lende otsida ka Tallinna Linnahalli helikopteriväljakult (IATA kood CHE) – tõsi, sealt olid kunagi minevikus broneeritavad Copterline lennud Helsingisse. Pärast Kohvri poolset ühendusevõttu on Baltic Tours oma broneerimismootori ülesehitust parandanud ja eelistab nüüd tuntumat TLL koodiga lennujaama Ülemistel, Pirita sadamale IATA koodi andmise tagamaid katab aga saladuseloor. Lennundusringkondades oletatakse, et tegu võib olla soomlastest vesilennuentusiastide initsiatiiviga.

Eliitstaatus vaid suurkulutajatele

USAst on alanud mõnedki lennundustrendid alustades odavlennukompaniide leiutamisest, trümmi registreeritava pagasi eest raha küsimisest ning lõpetades boonusprogrammide juurutamisega 1980ndatel. Alates jaanuarist on Skyteami Delta ning Star Alliance United saanud maha veel ühe trendiga, mis puudutab just neid populaarseks saanud boonussüsteeme. Nimelt annavad püsikliendiprogrammid Skymiles ja Mileage Plus eliitstaatuse nüüd vaid neile, kes kulutavad aasta jooksul lisaks ohtrale lendamisele piletite peale ära ka nõutud summa. Varem on hõbe-, kuld-, plaatina- või teemanttasemetele jõudmine sõltunud puhtalt mahalennatavate miilide hulgast. Sõltuvalt sihiks olevaks tasemest peab klient olema valmis kulutama aastas piletite soetamisele 2500–12 500 kvalifikatsioonidollarit (MQD). Delta on vähemasti esimesel aastal vabastanud nõudest need kliendid, kelle aadress on väljaspool Ühendriike, kuid suund “odava” eliittasemele jõudmise kadumisele paistab ilmne.

Horvaatias rohkem siselende

Star Alliance’i väikeliige Croatia Airlines paneb nõudlusele vastu tulles eelolevaks suvehooajaks ringlema hulga sisemaiseid liine pealinn Zagrebist Rijekasse, Rijekast Spliti, Splitist Dubrovnikusse ja Dubrovnikust Rijekasse. Reise teostab alates aprillist Croatiani lennukoodi all tütarfirma Trade Air Embraer 120ga.

Tallink nörritab wifiga

Laevafirma Tallink laseb juba mõnda aega oma Superstari ja Stari kiirlaevadel kasutada tasuta wifit vaid neil reisijail, kes identifitseerivad end boarding-passil oleva numbri abil, kuid netiühenduse kvaliteet pole sellest paranenud, pigem vastupidi. Nädala algul Helsingisse sõitnud Comfort-klassi klient veetis kümmekond minutiti ainuüksi oma meiliboksi avanemist oodates. Umbes sama aeg kulus aina hanguva wifi tõttu ka igale Google’i otsingule. Laevafirma töötaja põhjendas nigelat kvaliteeti maismaa kauguse ning suure kasutajate hulgaga.

Viking XPRS dokki ja Eesti lipu alla

Tallinn-Helsingi liini tubli tööhobune, Viking Line’i reisiparvlaev Viking XPRS viibib hooldus- ja uuendustööde tõttu ajavahemikul 13.-23. jaanuar dokis. Seni Rootsi lipu all sõitnud laev naaseb pärast pausi marsruudile sinimustvalgetes värvides – esimene väljumine on 24. jaanuaril kell 11.30 Helsingist. Remondi ajal kavatsetakse pisut parandada sõidumugavust – juurde pannakse istekohti laeva kaheksandal tekil asuvate restoranide ja kohvikute lähedusse ja tantsupaviljoni ning Blue Deli restorani teeninduskiirust suurendatakse uue kassaliiniga. Eesti lipu alla toomine annab laeval tööd ligi kahesajale laevanduse, toitlustuse ja klienditeeninduse spetsialistile. Mõned juba laevale palgatud eestikeelsed klienditeenindajad on reserveeritud soomlaslikkusega harjunud kundesid juba üllatanud ootamatu bravado ja teenindusstiili familiaarsusega.