Foto: AFP/SCANPIX

Džomolungmale saamine tehakse kallimaks ja keerulisemaks?

Vaene, kuid maaliline Nepal müüs lõppeval ronimishooajal maailma kõrgeimale mäele ronimiseks 381 luba ning 9 mäele läinud apinisti ei tulnud eluga tagasi. Nii suur ohvrite arv, mida seostatakse 8848 meetrit kõrge Džomolungma tipus tekkivate „ummikutega“ ja hapnikuvaese õhu laastava mõjuga, on põhjustanud tõsist kriitikat ning nüüd plaanivad Nepali turismiametnikud ja alpinismispetsialistid „piletimüüki“ kõvasti kärpida. Ronimise hind tõuseb ajakirjandusse lekkinud plaanide kohaselt 11 000 dollarilt 35 000 dollarile ja Džomolungmale tõusta soovijad peavad kopsaka rahakoti kõrval ette näitama ka tervisetõendi ja vähemasti ühe enam kui 6500 meetrit kõrge Nepali mäe varasema vallutamise.

United kehtestas lenduritele 12tunnise napsitamiskeelu enne starti

Kui Ameerika lennundusamet ei luba pilootidel minimaalselt kaheksa tundi enne juhipulti istumist alkoholi pruukida, siis pärast hiljutisi piinlikke juhtumeid seoses „lõhnadega“ tööle ilmunud lenduritega on United Airlines oma reegleid karmimaks teinud: 12 tundi enne lendu mitte tilkagi. Viimati võeti Unitedi promillidega lendurid vahele Glasgow’s augusti algul, 45- ja 61-aastased lendurid vahistati ja lend Newarki reisijate nördimuseks tühistati. Glasgow’s jäid Unitedi lendurid tahtmisega jääknähtudega lendama minna vahele ka 2017. aastal. Tööstusharu asjatundjad on viidanud, et lendurite elu on ajavahede tõttu raske ja alkoholist otsitakse abi lõõgastumiseks ja magamajäämiseks.

Delta lennuk põrus Ponta Delgadal maandudes vanarauaks

Hooajaline liin New Yorgist Assooridele läks Delta Airlinesile kalliks maksma, kui 18. augusti hommikul Ponta Delgada lennujaamas suurema pauguga maandunud Boeing 757-200 mitmest kohast viga sai. Ükski reisijaist ei saanud küll tõsisemalt kannatada, kuid 23 aastat vana lennuki kere on maaga taaskohtumise obadusest sedavõrd deformeerunud, et tuleb ilmselt maha kanda.

Foto: Shutterstock

Pärast mitmekordset edasilükkamist viimaks aprillis avatud uus Istanbuli lennujaam on hädas: nii ornitoloogid kui ka lendurid (ja kontroll-torn) on mures lähedal elutsevate rändlindude pärast, kelle parved võivad igapäevast lennuliiklust häirima hakata (ja vastupidi). Sellest murest on kirjutanud nii Saksa Aerotelegraph kui Stuttgarter-Zeitung. Uuel lennuväljal on täheldatud ka sagedasi ohtlikult tugevaid tuuleiile ja halba nähtavust. Lennujaama terminali tualettruumides on märgatud keraamiliste plaatide logisemist ning seintest väljalangemist ning ruumid on tihti räpased ja koristamata.

Radisson muutus Kopenhaagenis Scandicuks

334 numbrituba, klassikaline Põhjamaade stiilis sisustus, spordisaal, restoran, baar ja jalutuskaugus Falkoner Centeri messi- ja konverentsikeskusest – see on hiljuti avatud Scandic Falkoneri hotell Kopenhaagenis, Frederiksbergi linnajaos. Varem asus samas hoones Radisson Blue, kapitaalremont võttis aega kaks aastat. Scandic tahab nii Taani pealinnas kui ka Aarhusis veelgi kõvemini kanda kinnitada, sest peab neid Taani linnu äristrateegiliselt paljulubavaks. Vaid 600 meetri kaugusel Kopewwnhaageni lennujaamast peaks aastal 2021 avatama samuti uus Scandic ning Vesterbo linnajakku on kavandatud tervelt 632 tuba mahutav hotell, millest saab hotelligrupi suurim võõrastemaja.